شناسهٔ خبر: 68008598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رونمایی از پوستر سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در مشهد مقدس

از پوستر سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور درحاشیه طرح همراه با حکیمان ۳ در مشهد مقدس با حضور دکتر سیدمحمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «مفدا ایران»، مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاهیان کشور با هدف بررسی برگزاری سی وهشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در سالن اجتماعات شهدای سلامت طی دو روز برگزار شد که در این جلسه از پوستر این رویداد قرآنی رونمایی شد.

مرحله نهایی سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاهها و مراکز آمزش عالی کشور مقرر است طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ شهریور به میزبانی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار خواهد شد.

این جشنواره در بخش های آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، ایده پردازی و.. در شهر تبریز برگزار می شود.

یکصد و سی و هفتمین مجمع مشورتی فعالیتهای قرآن وعترت دانشگاهیان کشور طی روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه با با حضور دکتر جواد باقری رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، مسعود وادی پور رئیس اداره تبلیغ و ترویج این وزارتخانه، حجت الاسلام سعیدکرم مدیر کل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رشید جعفرپور قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور فرهنگی، اجرایی و مالی وزارت علوم و نمایندگانی از دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه ملی مهارت، جهاد دانشگاهی، مسوولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها و... برگزار شد.

بررسی بخش های مختلف جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، بررسی ضوابط فنی واجرایی جشنواره، بحث و تبادل نظر درخصوص داوری مسابقات و ارتقای سطح کیفی داوری و... از جمله مباحث مطرح شده در این مجمع بود.

دکتر جواد باقری رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در این جلسه گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور از دیرپاترین برنامه های دانشگاهها در حوزه گسترش و تعمیق تعالیم دینی و قرآنی است که در طول سالهای گذشته توانسته باعطرآگین کردن فضای دانشگاهها زمینه انس بیش از پیش دانشجویان را با کلام وحی الهی فراهم کند.

وی اظهار کرد: این جشنواره که همه ساله با میزبانی یکی از دستگاههای عضو شورای هماهنگی فعالیتهای قرآن و عترت دانشگاهها کار خود را شروع می کند، نقطه عطفی در حوزه فعالیتهای قرآن و عترت دانشگاههای کشور است که در نوع خود زمینه رقابت سالم و معنوی دانشجویان را مهیا کرده است.

باقری خاطرنشان کرد: مرحله نهایی سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور امسال به میزبانی وزارت بهداشت و طی روزهای ۱۸ تا۲۱ شهریور ماه در شهر تبریز برگزار خواهد شد و تلاش داریم در راستای هرچه بهتر برگزاری این رویداد قرآنی تلاش کنیم.

وی درخصوص سیاست ها و رویکردهای این جشنواره گفت: مشارکت همه جانبه و فعال همه دستگاههای عضو شورا، توجه به رویکرد تبلیغی، آموزشی، پژوهشی و تربیتی جشنواره، اعتلای فعالیتهای محتوایی و جنبی جشنواره، استفاده مناسب از استعداد وتوانایی نخبگان جوان قرآنی شرکت کننه در جشنواره و اعتلای فرهنگ عمومی در راستای تحکیم سبک زندگی ایرانی- اسلامی از جمله سیاستهای برگزاری این رویداد قرآنی است.

گفتنی است جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با مشارکت دستگاهها، سازمانها و نهادهایی همچون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فنی و حرفه ای، سازمان بسیج دانشجویی، جهاد دانشگاهی و سازمان فعالیتهای قرآنی جهاد دانشگاهی برگزار می شود که مخاطبان جشنواره در هر دوره شامل دانشجویان منتخب دستگاهها و مراکز آموزش عالی کشور می باشند.

نظر شما