شناسهٔ خبر: 68008540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فرماندار نهاوند:

حل مشکل تهیه ارز زائران اربعین در نهاوند

فاطمه ظفری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند گفت: امسال مشکل تهیه ارز زائران اربعین در شهرستان نهاوند حل شده و دو بانک مشخص شده در این شهرستان ارز را در اختیار زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار خواهند داد.

صاحب‌خبر -

شهروز کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شهرستان نهاوند در سال‌های گذشته در بحث تهیه ارز اربعین با مشکل روبرو بود که خوشبختانه امسال این مشکل حل شده است و دو بانک مشخص شده ارز را در اختیار زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار خواهند داد.
وی ادامه داد: علاوه بر دو بانک سپه مرکزی و پست بانک که توزیع ارز اربعین را برعهده دارند؛ پست بانک روستاهای دهفول، گیان، توانه، جهان آباد و ۱۷ شهریور در بخش‌ها و روستاها وظیفه توزیع ارز را در شهرستان بر عهده دارند.

کیانی با بیان اینکه بر اساس اطلاعیه ستاد اربعین کشور شعار امسال مراسم اربعین حسینی «کربلا طریق الاقصی» است، تصریح کرد: در این ایام هفت موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در شهرستان برپا می‌شود و همچنین دو موکب در مرز نهاوند به کرمانشاه و نهاوند به بروجرد هم زیر نظر نهاوند فعالیت می‌کنند.

کیانی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند در مسیر عبور زائران اربعین حسینی است، افزود: نهاوند محور اصلی عبور و حضور مردم در اربعین حسینی و مسیر پرتردد زائران است اما متأسفانه این شهرستان مغفول مانده است.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری نهاوند، ادامه داد: تأمین امنیت زائران اربعین یکی از کارهای راهبردی ما در اربعین حسینی است و باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

کیانی بهترین کار فرهنگی موکب‌ها را ارائه خدمات مطلوب به زائران دانست و گفت: اربعین را اداری نکنیم چون این کار یک کار مردمی است و بهترین ظرفیت اربعین حسینی همین ظرفیت‌های مردمی هستند.
وی با بیان اینکه ظرفیت و امکانات شهرستان برای میزبانی هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی بسیج شده است، خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان و هلال‌احمر در شهرستان باید تمام تلاش خود را برای سلامت زائران اربعین مدنظر بگیرند و بسیج جامعه پزشکی نیز پای کار اربعین باشد.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری نهاوند در خاتمه با اشاره به تکمیل شدن فاز اول پارک نوح‌آوند در نهاوند، یادآور شد: با تکمیل شدن فاز یک پارک نوح‌آوند در مسیر تردد زائرین اربعین، زائران می‌توانند از ظرفیت این پارک نیز استفاده کنند.

انتهای پیام
 

نظر شما