شناسهٔ خبر: 68007456 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عمومی‌سازی متون علمی ‌در اولویت مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی 

تهران- ایرنا- رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، فراهم آوردن زمینه بهره‌برداری از منابع علمی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی علمی در کشور، ارتقای سطح دیپلماسی علمی و تبدیل متون علمی به محتوای قابل استفاده برای عموم مردم (عمومی‌سازی) را از اولویت‌های این مرکز برشمرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، فاطمه عظیم‌زاده به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی در گفت و گو با روابط عمومی این نهاد اظهار داشت: مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) با کسب بهترین جایگاه در موتور جستجوهای بین‌المللی، امکان دسترسی به نتیجه تحقیقات منتشر شده توسط نشریات علمی ایرانی را برای محققان ایرانی و پژوهشگران خارجی افزایش داده به صورتی‌که در هر ماه حدود ۵ میلیون کلیک را از طریق موتور جستجوی گوگل روی محتوای نشر شده در سایت داریم.

وی در رابطه با ﻣﯿﺰان ﺗﻌﺎﻣﻞ این مرکز در همکاری ﺑﺎ ﻣﺴﺌﻮﻻن اﺳﺘﺎنی و کشوری افزود: از آنجا که رئیس جمهور منتخب شخصیت علمی و دانشگاهی دارند، انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به انتشار نتیجه تحقیقات علمی و ارتقای جایگاه علمی ایران داشته باشند.

عظیم‌زاده ادامه داد: SID با پوشش همه مجله‌های علمی مصوب وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و همچنین داده‌های علمی با ارزشی که در اختیار دارد، آماده همکاری در زمینه‌های برنامه‌ریزی در حوزه‌ انتشارات علمی است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با توجبه سابقه حضور 20 ساله در کنار محققان و ناشران علمی کشور در راستای ترویج علم و نتایج پژوهش‌ها، گسترش فعالیت‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های جدید حوزه علم و فناوری از قبیل هوش مصنوعی و آینده‌پژوهی با کمک بستر ایجاد شده و توسعه یافته در دو دهه گذشته در دستور کار خود دارد؛ که امید است با حمایت دولت چهاردهم به بهترین شکل در اختیار جامعه علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی تصریح کرد: با توجه به اینکه SID با الگوبرداری از پایگاه‌های اطلاعات علمی معتبر بین‌المللی طراحی شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ازآنجاکه این بستر به‌صورت ذاتی با پیشرفت‌های فناوری اطلاعات همراه است؛ همواره تلاش کرده‌ایم از آخرین روش‌های علمی در ارائه خدمات خود بهره بگیریم و امکان دسترسی کاربران را به نتایج آخرین پژوهش‌های انجام شده در سطح کشور فراهم آوریم.

وی استفاده حداکثری از آخرین روش‌های علمی و تکنولوژی در ارائه خدمات به جامعه علمی و دانشگاهی را از برنامه‌های آتی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) عنوان کرد.

نظر شما