شناسهٔ خبر: 68007174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خبر داد

رهایی محکوم به قصاص در اهواز پس از ۱۷ سال

افسانه باورصاد

در اجرای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم با جلب رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص پس از ۱۷ سال از زندان اهواز رهایی یافت و به آغوش خانواده خود بازگشت.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۱۷ سال پیش در نزاعی بین دو طایفه یک نفر کشته شد و این حادثه منجر به تشدید اختلافات بین این دو طایفه شد.  

وی افزود: با تشکیل پرونده قضایی برای قاتل و گذراندن مراحل قضایی، این فرد محکوم به قصاص نفس شد که با ابراز پشیمانی قاتل و خانواده وی برای جلب رضایت اولیای دم، پرونده برای صلح و سازش به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان اهواز ارجاع شد.

با اشاره به همکاری کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان اهواز در این پرونده خاطرنشان کرد: اعضای این کارگروه با استفاده از ظرفیت ستاد صبر، بزرگان و سران عشایر با تشکیل نشست‌های متعدد با بزرگان طرفین، برای جلب رضایت اولیای دم برای بخشش قاتل فرزندشان اقدام کردند. خوشبختانه عشق به امام حسین(ع) منجر به بخشش و عفو از سوی اولیای دم شد و پس از ۱۷ سال این محکوم به قصاص از زندان رهایی یافت و به آغوش خانواده خود بازگشت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همزمان با ایام عزادری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چنین فرهنگی در جامعه جاری شده است که به عشق امام حسین(ع) ببخشند. این عمل خیرخواهانه نزد خداوند منان بسیار ارزشمند است و پاداشی بسیار والا دارد.

انتهای پیام

نظر شما