شناسهٔ خبر: 68006978 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل: حجم ویرانه‌های جنگ غزه ۱۴ بار بیشتر از جنگ‌های قبلی است

تهران- ایرنا- یک مرکز ماهواره ای وابسته به سازمان ملل به حجم عظیم ویرانه‌های ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پرداخت و اعلام کرد که این حجم از ویرانی ها ۱۴ بار بیشتر از جنگ‌های قبلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، سازمان ملل اعلام کرد که جنگ علیه غزه و آوار و ویرانی ناشی از آن ۱۴ بار بزرگتر و بیشتر از جنگ‌های دیگری است که علیه نوار غزه از سال ۲۰۰۸ رخ داده است و این ارزیابی کاملی است که از سوی پایگاه تحلیلی ماهواره ای وابسته به سازمان ملل (یونوست) به عمل آمده و نتایج آن نشان می دهد که از زمان شروع جنگ، حدود دو سوم ساختمانها در نوار غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

این ارزیابی طبق تصاویر جمع آوری شده در ششم ژوئیه و مقایسه آن با تصاویر گرفته شده در ماه می ۲۰۲۳ است.

این مرکز وابسته به سازمان ملل اعلام کرده است که ۳۰ درصد از ساختمانها به طور کامل، ۱۲ درصد به شکلی خطرناک، ۳۶ درصد به طور متوسط و ۲۰ درصد به شکل جزیی آسیب دیده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل افزود که تاثیر جنگ بر زیرساخت های شهری کاملا عیان است و هزاران منزل آسیب دیده است.

همچنین سازمان ملل حجم ویرانه های ناشی از جنگ را ۴۱.۹ میلیون تن برآورد کرده که ۱۴ بار از ویرانه و آوار ناشی از جنگ های دیگری که علیه نوار غزه از سال ۲۰۰۸ رخ داده، بیشتر است.

طبق این برآورد، ۱۱۴ کیلوگرم آوار در هر مترمربع در نوار غزه وجود دارد و این جدیدترین برآورد از میزان آسیب ناشی از جنگ کنونی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) است که بیش از ۱۳۰ هزار شهید و زخمی برجای گذاشته که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می دهند. دهها هزار شهروند فلسطینی نیز در این جنگ مفقود شده اند.

رژیم صهیونیسی با نادیده انگاشتن جامعه جهانی همچنان قطعنامه های شورای امنیت درباره توقف جنگ را نادیده می گیرد و به رای دیوان بین المللی درباره ممانعت از کشتار جمعی و بهبود اوضاع بشری در غزه هم وقعی نمی‌نهد.

نظر شما