شناسهٔ خبر: 68006222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شادا | لینک خبر

مشاور وزیر اقتصاد در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر:

افتتاح سومین مدرسه تابستانه سیاستگذاری اقتصاد امروز/ دانشجویان تحصیلات تكمیلی به مسائل واقعی اقتصاد وارد شدند

مشاور وزیر اقتصاد با اشاره به افتتاح امروز سومین مدرسه تابستانه سیاستگذاری اقتصاد در وزارت امور اقتصادی و دارایی، هدف از برگزاری این مدارس تابستانه آشنایی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با مسائل واقعی سیاستگذاری و خط مشی گذاری اقتصاد و پیوند مطالعات نظری با این مسائل واقعی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، محمد نعمتی مشاور وزیر اقتصاد در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر درباره برگزاری سومین دوره مدرسه تابستانه سیاستگذاری اقتصاد اظهار کرد: مدرسه تابستانه سیاستگذاری اقتصاد از تابستان 401، در اولین فرصتی که با استقرار وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم امکان ارتباط با نخبگان و دانشگاهیان وجود داشت، برگزار شد تا بتوان از ظرفیت دانشگاه ها برای حل مسائل کشور بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته همیشه مسئولان بانک مرکزی، مسئولان اقتصادی و وزرای اقتصاد از اساتید دانشگاه های برتر کشور بوده اند و ارتباطی با دانشگاه داشتند و دکتر خاندوزی هم که خود از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی بودند بر این ارتباط تاکید داشتند.
نعمتی اضافه کرد:‌ هدف این بود که دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی اقتصاد مثل دانشجوهای دوره پزشکی که در بیمارستان دوره‌های خود را می‌گذرانند، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه به خصوص رشته اقتصاد درباره مسائل وزارت اقتصاد باشد.

وی با اشاره به موضوعات مرتبط با وزارت امور اقتصادی و دارایی از جمله بانک‌های دولتی، بخش‌های مالیاتی، سرمایه‌گذاری، کسب و کار  و … اظهار کرد: از سوی دیگر ظرفیت خوبی در دانشگاه‌های اقتصاد داریم که کمتر از آنها استفاده می‌شود و دانشجوهای ما معمولا پایان نامه‌های خود را در فضای حل مسائل اقتصاد قرار نمی‌دهند؛ بنابراین هدف از برگزاری این مدرسه تابستانه نزدیک کردن این دو به هم بود.
مشاور وزیر اقتصاد با اشاره به استقبال دانشجویان از مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصاد گفت: در هر دوره از حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دانشجویی که ثبت نام می‌کردند به ۱۰۰ دانشجو رسیدیم که به صورت شبانه روزی یک دوره یک ماهه و سپس 10 روزه با دعوت از اساتید اقتصاد که سابقه سیاست گذاری و خط مشی گذاری را دارند،  طی۴۰۰ ساعت کلاس با مسائل واقعی وزارتخانه با رویکرد حل مساله آموزش دیدند.

وی ادامه داد: در این دو سال دو مدرسه تابستانه در تهران، دو مدرسه در دانشگاه قم و یک مدرسه خاص بیمه برگزار شد حدود 100 دانشجو مورد حمایت وزارتخانه قرار گرفتند یعنی در مرحله رساله و پایان نامه مورد حمایت قرار گرفتند و در یک سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دو سال برای دانشجویان دکتری به طور مستمر مشاورشان از وزارتخانه با آنها در ارتباط هستند و رساله ها و پایان نامه ها با نیاز سنجی بخش های مختلف وزارت اقتصاد انجام شده تا کاربردی باشد.

نعمتی گفت:‌تعدادی از این دانشجویان از دانشجویان نخبه بودند که با حمایت بنیاد ملی نخبگان و عضویت این بنیاد می توانند جذب دولت شوند یا به صورت سرباز نخبه فعالیت می کنند و یا می توانند ادامه همکاری پژوهشی و علمی داشته باشند.

وی همچنین یادآور شد:‌در پذیرش دانشجویان این دوره ها عدالت آموزشی کاملا رعایت و سعی شد فقط از دانشکده های اقتصاد تهران نباشد و دانشجویانی که در دوره کارشناسی ارشد و دکتری به مرحله واحدهای پژوهشی رسیده بودند امکان ثبت نام در این دوره ها را داشتند که البته باید تمام وقت برای این کار زمان می گذاشتند.

نظر شما