شناسهٔ خبر: 68005380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسیر رودخانه ابهررود پاکسازی می‌شود

زهرا فتحی

شهردار ابهر از پاک‌سازی مسیر رودخانه ابهررود خبر داد و گفت: یکی از نکات اصلی در نگهداری رودخانه‌ها همراهی مردم و عدم انتقال فاضلاب به رودخانه‌ها است.

صاحب‌خبر -

عباس‌رضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از پاکسازی و لایروبی مسیر رودخانه ابهررود خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ضرورت تامین بهداشت و همچنین مطالبات مردمی در این زمینه این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از این رودخانه، ادامه داد: پاکسازی مسیر رودخانه یک هفته است که آغاز شده و ادامه عملیات لایه‌روبی تداوم خواهد داشت.

حیدری افزود: پاک‌سازی مسیر رودخانه با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط‌زیست شهری انجام می‌شود.

او عنوان کرد: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زمان بارش باران، می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش و مانع از آب‌گرفتگی معابر و منازل شود که در این راستا شهرداری با جدیت و حساسیت بیشتر نسبت به این مهم اقدام خواهد کرد.

شهردار ابهر توضیح داد: افزایش حجم زباله‌ها در مسیر رودخانه علاوه بر ایجاد چشم‌اندازی نامناسب در شهر به ویژه برای مسافرانی که از مسیر جاده ترانزیت تردد می‌کنند، سبب انتشار بوهای نامطبوع و همچنین افزایش حشرات موذی مانند مگس می‌شود که در این راستا عملیات لایروبی، پاکسازی و جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها از بستر رودخانه به صورت مستمر در دستورکاری شهرداری قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما