شناسهٔ خبر: 68005373 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در بیانیه کانون دانشگاهیان استان اصفهان تاکید شد

ترور شهید هنیه نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است

کانون دانشگاهیان استان اصفهان با محکومیت شدید ترور شهید دکتر اسماعیل هنیه، این ترور نه تنها نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است، بلکه نشان‌دهنده عزم رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های خشونت‌آمیز و تروریستی علیه ملت مظلوم فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کانون دانشگاهیان استان اصفهان در محکومیت ترور شهید دکتر اسماعیل هنیه بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اصفهان، با ابراز تأسف عمیق از ترور ناجوانمردانه دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این اقدام را به شدت محکوم می‌کند. این ترور نه تنها نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است، بلکه نشان‌دهنده عزم رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های خشونت‌آمیز و تروریستی علیه ملت مظلوم فلسطین است.

این رژیم کودک کش و خبیث باید بداند که خون پاک شهدا و مجاهدان فلسطینی هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند و مقاومت ملت فلسطین با قدرت ادامه خواهد یافت. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز در پیامشان بر لزوم خونخواهی و مجازات سخت تأکید کردند.

ایران پاسخ مناسب به اقدام متجاوزانه اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی خود و مهمان کشی دشمن را حق ذاتی خود می‌داند. این جنایتکاران باید بدانند که خون پاک شهدا و مجاهدان فلسطینی هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند و مقاومت ملت فلسطین با قدرت ادامه خواهد یافت. همان گونه که امام سجاد علیه السلام فرمودند: آیا ما را به قتل تهدید می‌کنی عادت ما شهادت است و خدا به وسیله شهادت ما را گرامی داشته است. هنیه هم پس از شهادت فرزندانش گفت: «خون فرزندان من، رنگین‌تر از خون کودکان غزه نیست. همه مردم فلسطین، فرزندان‌شان را فدا کرده‌اند، ما هم مثل آن‌ها. خداوند را به خاطر این افتخار که با شهادت پسران و نوه‌هایم نصیبم کرد،

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اصفهان از تمام نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری می‌خواهد که به وظایف خود در برابر این جنایات عمل کنند و با اعمال فشار بر رژیم اسرائیل، مانع از تکرار چنین اقداماتی شوند. همچنین از کشورهای اسلامی و آزادی‌خواه جهان می‌خواهیم که با اتحاد و همبستگی، صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و با همه توان به یاری مردم غزه بشتابند.

کانون ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، بر ادامه حمایت خود از مقاومت مشروع آن‌ها و گرفتن انتقامی سخت از رژیم صهیونسیتی تأکید دارد. انشاالله که در آینده‌ای نزدیک شاهد آزادی کامل قدس عزیز و اقامه نماز در آنجا باشیم.»

نظر شما