شناسهٔ خبر: 68005278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تأیید رسمی پیروزی «مادورو» در انتخابات ونزوئلا

مهر

شورای ملی انتخابات ونزوئلا با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، پیروزی رئیس‌جمهور کنونی این کشور را تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که با شمارش ۹۶.۹ درصد آراء، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور کنونی این کشور و نامزد احزاب سوسیاست و چپ‌گرا ۵۲ درصد آراء را کسب کرده و «ادموندو گونزالس»، نامزد جریان‌های راست‌گراهای افراطی و تحت حمایت آمریکا ۴۳.۲ درصد آراء را کسب کرده و در جایگاه دوم قرار گرفت.

با این «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که «دلایل روشنی برای دولت آمریکا وجود دارد که نشان می‌دهد ادموندو گونزاس پیروزی انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شده است.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که با گونزالس تماس گرفته و پیروزی او در انتخابات را تبریک گفته است!

رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا تاخیر در بروز رسانی نتایج را با حملات گسترده علیه زیرساخت‌های فناوری مربوط دانست.

بلینکن با زیر سوال بردن پیروزی مادورو در انتخابات، دولت فعلی ونزوئلا را متهم به تقلب در فرآیند انتخابات کرد.

با این حال، سایر کشورهای آمریکای لاتین که به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند با آمریکا در این موضوع همراهی نکرده و پیروزی مادورو را تبریک گفته‌اند.

اکنون نامزد شکست خورده غرب در انتخابات از مردم خواسته است به خیابان‌ها آمده و پیروزی مادورو را به چالش بکشند؛ اقدامی که تاکنون باعث برخوردهای شدید میان نیروهای امنیتی و مردم شده است به ویژه آنکه ونزوئلا دارای شرایط شکننده‌ای بوده و این خطر وجود دارد که بار دیگر به پرتگاه مشکلات سقوط کند.

نظر شما