شناسهٔ خبر: 68005164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش ۱۰ درصدی بازدید گردشگران از غار «قوری قلعه»

فاطمه احمدیان

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان از افزایش بازدید از مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه خبرداد و گفت: از ابتدای تابستان به نسبت سال‌های گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی بازدید از این مجموعه هستیم.

صاحب‌خبر -

سید محمد امین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، از قوری قلعه به عنوان یکی از زیباترین غارهای ایران نام برد و اظهارکرد: این غار باستانی با زیبایی‌های خود هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. 

وی افزود: در ایام تابستان امسال علیرغم افزایش بی‌سابقه گرمای هوا، آمار بازدید گردشگران از این مجموعه حدود ۱۰ درصد بیشتر از سالهای گذشته بوده‌ است. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه با تاکید براینکه قوری قلعه می‌تواند به قطب گردشگری در منطقه اورامانات تبدیل شود، عنوان کرد: باتوجه به اینکه اکثر زیرساخت‌های این مجموعه تفریحی و توریستی در دهه ۷۰ ساخته شده، اکنون عمده این زیرساخت‌ها فرسوده شده و نیازمند بروزرسانی است که این کار اعتبارات زیادی می‌خواهد. 

وی افزود: متاسفانه اعتباراتی که برای سال ۱۴۰۳ به این مجموعه اختصاص داده شده تنها حدود ۸۰۰ میلیون تومان است که از این محل اقداماتی را در مجموعه آغاز کرده‌ایم. 

حسینی با بیان اینکه کار تکمیل زیرساخت‌های قوری قلعه توسط پیمانکار آغاز شده، گفت: احیاء ورودی سابق مجموعه قوری قلعه برای کمک به کسبه بازارچه صنایع دستی و سوغات سرا که در مسیر ورودی مستقر هستند، از برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود. 

وی یکی از برنامه‌های در دستور کار در مجموعه قوری قلعه را احداث سوئیت‌های اقامتی عنوان کرد و افزود: در نظر داریم برای امسال مجموعه سوئیت‌های اقامتی را با عنوان دهکده اقامتی متناسب با فضای معماری بومی و اصیل منطقه احداث کنیم. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: این پروژه با حدود شش تا هفت سوئیت و ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ تخت در فاز اول در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، امسال اجرایی خواهد شد. 

غار قوری قلعه یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران است که قدمت آن را مربوط به دوره دوم زمین‌شناسی یعنی ۶۵ میلیون سال پیش می‌دانند.

این پدیده طبیعی شگفت‌انگیز بزرگ‌ترین غار آبی آسیاست که ۱۲ کیلومتر طول دارد. 

انتهای پیام

نظر شما