شناسهٔ خبر: 68004918 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تاکيد نخست وزير لبنان بر حق دفاع از حاکميت اين کشور در مقابل رژيم صهيونيستي

صاحب‌خبر -
تاکيد نخست وزير لبنان بر حق دفاع از حاکميت اين کشور در مقابل رژيم صهيونيستي
خبرگزاری آریا - نخست وزیر لبنان بر حق آن کشور در دفاع از سرزمین، حاکمیت و کرامتش با همه ابزارهای موجود و در مقابل رژیم صهیونیستی و در پاسخ به تنش آفرینی هدفمند و خطرناک این رژیم تاکید کرد.

به نقل از رسانه های لبنانی، «نجیب میقاتی» در این باره گفت: اهالی جنوب لبنان و منطقه بقاع و همچنین ضاحیه جنوبی بیروت، با تجاوز رژیم صهیونیستی مواجه هستند که در نتیجه آن صدها شهروند عادی، نظامی و رزمنده مقاومت، شهید و زخمی شده اند و شمار زیادی از خانواده‌ها به دلیل از دست دادن منازل و سوختن دارایی هایشان، آواره شده اند.
نجیب میقاتی افزود: لبنان از طریق بازپس گیری بخش های تحت اشغال خاک کشورش در جنوب و همچنین پایبندی رژیم اسرائیل به اجرای کلیه بندهای قطعنامه شماره 1701 برای برقراری ثبات همیشگی تلاش می کند.
نخست وزیر کابینه پیشبرد امور در لبنان تصریح کرد: از هر ابتکاری که خواسته های ما در زمینه بازپس گیری بخش های تحت اشغال کشورمان و تقویت استقرار ارتش لبنان با همکاری نیروهای بین المللی با هدف جلوگیری از تجاوز به مرزهای رسمی و بین المللی کشور، استقبال می کنیم.
نجیب میقاتی افزود: بهره برداری از ثروت ملی لبنان در آب های آن، حقی غیر قابل بحث و جدل است.
نخست وزیر لبنان تحولات منطقه را نگران کننده و نشان دهنده افزایش سطح تهدیدات و گسترش آن از منطقه ای به منطقه دیگر دانست.
وزارت بهداشت لبنان روز پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمانی در منطقه «حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت به هفت شهید و 74 زخمی افزایش یافت.
با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است. در مقابل، رژیم صهیونیستی اقدام به حمله به مناطق مسکونی و غیر نظامیان لبنانی کرده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.
این در حالی است که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه به مناسبت شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و همچنین شهادت «فواد شکر» فرمانده شاخص مقاومت اسلامی لبنان گفت: دشمن و کسانی که پشت دشمن هستند منتظر پاسخ حتمی ما باشند. بین ما و شما روزها و شبها و میدان نبرد است.
وی افزود: نمی‌گویم که ما حق پاسخگویی در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می‌داریم، بلکه می‌گویم پاسخ می‌دهیم و آنها باید منتظر بمانند و پاسخ در اختیار میدان خواهد بود.
سید حسن نصرالله همچنین گفت: پاسخ مقاومت به ترور شهید فواد شکر ثابت و غیرقابل بحث است و دشمن و آنانکه از این رژیم حمایت می‌کنند، قطعا باید منتظر پاسخ بعدی ما باشند.

نظر شما