شناسهٔ خبر: 68001593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۴۰ هزار کادر درمان ایران برای ارائه خدمت به زائران در عراق اعلام آمادگی کردند

اهواز- ایرنا-دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۰ پزشک و پرستار کشور برای ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی در خاک عراق اعلام آمادگی کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یعقوب سلیمانی روز جمعه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی «چذابه» و روند آماده‌سازی تمهیدات خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی بیان کرد: یک‌ هزار و ۲۴۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در مرزهای ورودی کشور، به زائرین ایرانی و غیرایرانی خدمات امدادی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به هماهنگی صورت گرفته در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی برای ارائه خدمات به زائران افزود: بیش از ۲۳ هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر بصورت مستقیم درگیر برنامه اربعین در سال جاری هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه‌ اربعین سید و سالار شهیدان و یاران با وفایشان هستیم، به رسم هر سال، مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی حضور می‌یابند.

سلیمانی با بیان اینکه خوزستان بعنوان «پایتخت دوران دفاع مقدس» یکی از مسیرهای مهم‌ برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی است، افزود: به همین منظور جمعیت هلال احمر این استان برای پیشبرد خدمت‌رسانی به زائران حسینی از تمام امکانات موجود خود استفاده می‌کند.

به گزارش ایرنا، دبیرکل هلال احمر امروز در سفر به خوزستان به‌منظور بررسی روند آماده‌سازی محل استقرار تیم‌های عملیاتی و پوشش امدادی هلال احمر این استان در آستانه‌ برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین سید و سالار شهیدان، از پایانه مرزی شلمچه و چذابه بازدید کرد.

نظر شما