شناسهٔ خبر: 68001590 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نگاهی به گیشه سینما در هفته‌ای که گذشت

گیر افتادن مهران مدیری و سمیرا حسن‌پور در یک مهمانی شبانه

سینما در هفته گذشته و با اکران ۲۱ فیلم سینمایی بیش از ۵۹۷ هزار مخاطب را به سینما آورد که این میزان از مخاطب فروش ۳۰ میلیارد تومانی را برای سینما به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

مهسا بهادری: سینمای ایران از ابتدای مرداد فعالیت خود را نسبتا پر قدرت آغاز کرد، سینمایی که در ماه تیر به واسطه تعطیلی‌های متعدد و با اکران ۲۰ فیلم فروش و توقف پنج روزه اکران فیلم‌های کمدی، نتوانسته بود مانند ماه‌های گذشته رکورد شکنی‌های زیادی انجام دهد.

گیشه سینما از یکم تا سی‌ویکم تیر در مجموع یک میلیون و ۹۸۸ هزار مخاطب را با گردش مالی حدود ۱۵ میلیارد تومان تجربه کرد و در این بین اکران فیلم‌هایی مثل «یادگار جنوب» با بازی الناز شاکردوست و وحیدرهبانی توانستند در ژانر خود میدان داری درستی انجام دهند.

در هفته گذشته نیز سه فیلم «مصائب شیرین ۲» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، «پول پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی و «ساعت ۶ صبح» به کارگردانی مهران مدیری اکران شدند. «مصائب شیرین ۲» با بازی زهرا و مرحوم رضا داوود نژاد که داستان دختری را روایت می‌کند که برای تولد ۱۸ سالگی خود، پدر و مادرش را به جایی ناآشنا دعوت می‌کند. پدر و مادر برای رسیدن به آنجا سفری را از منچستر به لندن آغاز می‌کنند. 

فیلم سینمایی «ساعت ۶ صبح» با بازی سمیرا حسن‌پور، تینو صالحی، مونا فرجاد و مهران مدیری ابتدا متقاضی حضور در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بود که به این موقعیت راه پیدا نکرد. این فیلم روایتی از یک مهمانی شبانه است که با ورود نیروهای امنیتی مواجه می‌گردد. تا به اینجا آنچه منتشر شده داستانی تکراری است که در فیلم و سریال‌های بسیاری هم دستمایه طنز و هم دستمایه درام شده است.


در خلاصه داستان فیلم «پول پارتی » که ۴۸ ساعت است روی پرده سینما اکران شده آمده: «تو زمونه‌ای که همه عاشق پولت میشن، عاشق خونه‌ات میشن، عاشق ماشین زیر پات میشن، یکی پیدا شده عاشق خودت شده!». این داستان به نویسندگی حسام سامری‌زاده، ماجرای دو دوست صمیمی را روایت می‌کند که از دل یک ماجرای فوتبالی وارد یک دردسر مالی و باندهای خلافکار می‌شوند.» 

گیر افتادن مهران مدیری و سمیرا حسن‌پور در یک مهمانی شبانه

همچنین دهم مرداد فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در سینماها اکران شد، این فیلم در ۴۸ ساعت گذشته دو هزار مخاطب را به سینما آورده و ۱۹۰ میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم داستان خانواده پنج نفری مصیب چرخیده (محسن تنابنده) در آخرین روز سال مشغول خرید شب عید هستند را روایت می‌کند که دلیل حال بد مصیب که ناشی از گرفتاری‌اش به مواد مخدر است کشمکشی میان آن‌ها درمی‌گیرد و در اوج تلاش خیری(فاطمه معتمدآریا) مادر خانواده برای به آرامش رساندن خانواده به ناگاه اتفاقی غیرمنتظره همه آن‌ها را غافلگیر می‌کند و …



در ادامه این گزارش آخرین آمار فروش فیلم‌ها و تعداد تماشاگران را بر اساس اطلاعات درج شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما را مشاهده می‌کنید.

«پول پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی با ۲۰۰هزار نفر تماشاگر و ۱۰ میلیارد تومان فروش صدر نشین گیشه هفته گذشته است.

«تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی با ۱۹۷ هزار  تماشاگر و ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش جایگاه دوم گیشه را به خود اختصاص داد.

«خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی هم در جایگاه سوم گیشه قرار گرفت. این فیلم ۸۲ هزار نفر تماشاگر و ۴ میلیارد تومان فروش داشت.

«ساعت ۶ صبح» به کارگردانی مهران مدیری و با ۳۲ هزار مخاطب و فروش حدود ۲ میلیارد تومانی در جایگاه چهارم گیشه نشسته است.

«یادگار جنوب » به کارگردانی حسین دومار و پدرام پورامیری با ۲۷ هزار مخاطب و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش در جایگاه پنجم گیشه قرار دارد.

وضعیت فروش دیگر فیلم‌ها چگونه است؟
«تگزاس ۳» در ۵۹ روز اکران و با ۵۰ هزار سانس، فروش ۱۷۴ میلیارد تومانی داشت.

«تمساح خونی» در ۱۳۷ روز اکران و با ۶۳ هزار سانس، فروش ۱۶۶.۵ میلیارد تومانی داشت.

«مست عشق» در ۹۲ روز اکران و با ۴۰ هزار سانس، فروش ۱۱۷ میلیارد تومانی داشت.

«سال گربه» در ۱۰۲ روز اکران و با ۳۳ هزار سانس، فروش ۶۳.۷ میلیارد تومانی داشت.

«خجالت نکش ۲» در ۵۱ روز اکران و با ۲۸ هزار سانس، فروش ۶۳ میلیارد تومانی داشت.

«بی‌بدن» در ۱۳۴ روز اکران و با ۳۰ هزار سانس، فروش ۴۶.۵۳۰ میلیارد تومانی داشت.

«یادگار جنوب» در ۲۰ روز اکران و با ۵ هزار سانس، فروش ۷.۲ میلیارد تومانی داشت.

«عطرآلود» در ۵۵ روز اکران و با ۵ هزار سانس، فروش ۵.۴ میلیارد تومانی داشت.

«شور عاشقی» در ۲۷ روز اکران و با ۱۳۰۰ سانس، فروش ۹۶۰ میلیون تومانی داشت.

«آبی روشن» در ۴۸ روز اکران و با ۱۵۰۰ سانس، فروش ۹۶۰ میلیون تومانی داشت.

«روایت ناتمام سیما» در ۲۷ روز اکران و با هزار سانس، فروش ۷۹۰ میلیون تومانی داشت.

«کوچه ژاپنی‌ها» در ۵۱ روز اکران و با ۴۴۰ سانس، فروش ۱۴۶ میلیون تومانی داشت.

«این جمعیت قابل کنترل» در ۴۱ روز اکران و با ۳۴۰ سانس، فروش ۱۳۸ میلیون تومانی داشت.

در این آمار اطلاعات مربوط به تعداد روزهای اکران، تعداد سانس‌ها و فروش هر فیلم به صورت خلاصه و قابل فهم ارائه شده است. با توجه به این اطلاعات، می‌توان به طور کلی به موفقیت تجاری هر فیلم پی برد.



۲۴۵۲۴۵

نظر شما