شناسهٔ خبر: 68001076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: تولیدات باکیفیت و صادرات راهکار حل مشکلات هنر-صنعت مبلمان و منبت ملایر است

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید محصولات باکیفیت، تشکیل تعاونی و صادرات تنها راهکار حل مشکلات هنر-صنعت مبلمان و منبت جهان شهر ملایر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "احد آزادیخواه" روز جمعه در نشست هم‌اندیشی فعالان مبلمان منبت شهرستان ملایر افزود: جلسات مختلفی با معاون اقتصادی وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت و روسای اتاق‌های مشترک ایران و ارمنستان، گرجستان و روسیه برای توسعه صادرات هنرصنعت مبلمان منبت ملایر انجام شده است.

وی اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با صدا و سیما برای پخش تبلیغات تلویزیونی و هماهنگی با مدیرعامل فروشگاه‌ها و تعاونی‌های بزرگ همچون اتکا برای فروش محصولات مبلمان منبت ملایر انجام شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالان این هنر-صنعت پیش از این استقبال چندانی از این اقدامات نداشتند، تاکید کرد: از این پس باید با هر یک از این سازمان‌ها و فعالان مبلمان جلسات مشترکی ترتیب دهیم تا یک شبکه فروش قوی ایجاد و محصولات عرضه شود.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: هنرصنعت مبلمان ملایر یک هویت جدید به این شهرستان داده و زمینه‌ساز شکوه اقتصادی جهان شهر ملایر شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از این برند جهانی در راستای تقویت این هنر-صنعت در شهرستان استفاده کرد،گفت: باید از این برند به عنوان یک سرمایه استثنایی نسبت به سایر شهرها استفاده کنیم، چراکه این برند ملی و جهانی برای ما یک نگاه حیثیتی است و کسی نباید از نام این برند جهانی برای فروشگاه‌های دیگر استفاده کند.

نماینده مجلس: تولیدات باکیفیت و صادرات لراهکار حل مشکلات هنر-صنعت مبلمان و منبت ملایر است

لزوم عضویت فعالان مبلمان منبت در تعاونی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت حفظ وحدت در این حوزه تاکید کرد و ادامه داد: صنعت مبلمان در ملایر باید محور وحدت و برادری بین همه مدیران باشد و هر کسی در مسیر وحدت حرکت کند، خدمت کرده و هر کسی بر تبل اختلاف بکوبد، به این هنرصنعت خیانت کرده است.

حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به اینکه هر کسی در هر موقعیتی باید وحدت و برادری ایجاد کند، برگزاری پنجمین جشنواره مبلمان منبت را سند زرین دیگری برای ملایر دانست و بر ضرورت همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تاکید کرد.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در هنرصنعت مبلمان منبت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از ۱۱ هزار فعال هنرمند در این صنعت تنها ۱۰۰ نفر عضو تعاونی هستند که نیاز است برای تقویت هر چه بیشتر این تعاونی، فعالان صنعت مبلمان برای عضویت در این تعاونی اهتمام داشته باشند.

پاسخ محکمی به عاملان ترور شهید هنیه خواهیم داد

نماینده مردم ملایر در محلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم برقراری ارتباط با کشورهای هدف صادراتی و ایجاد یک دبیرخانه مشخص و دائمی و برگزاری جلسات ماهانه توسط این دبیرخانه در تمام ایام سال تاکید کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه در ادامه شهادت شهادت «اسماعیل هنیه» را تسلیت گفت و اظهار کرد: شهید هنیه بر خلاف تمام استانداردهای فراملی به شهادت رسید که یک توهین و بی‌حرمتی بزرگ بود و حتما مطالبه مردم یک انتقام جانانه همانند وعده صادق خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه کشور ما علاقه‌مند به عداوت و دشمنی نیست و در حالی که از ۸۰ کشور دنیا مهمان داشتیم و شکوه و عظمت بزرگی برای ایران اسلامی رقم خورد، اما رژیم غصبی صهیونیستی نظم کل دنیا را بهم ریخته است.

نماینده مجلس: تولیدات باکیفیت و صادرات لراهکار حل مشکلات هنر-صنعت مبلمان و منبت ملایر است

شهردار ملایر نیز با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی جزو ظرفیت‌های این شهرستان است، گفت: موضوع برندینگ در ملایر انجام شده و اطلس سرمایه‌گذاری با موضوع مبلمان و منبت تهیه و در ایام جشنواره رونمایی و ارایه خواهد شد.

"مجید فرجی" بیان کرد: پروژه گردشگری جهان کوچک به عنوان مقصد گردشگری جایگاه خود را به دست آورده و برای شهرستان آورده‌های خوبی دارد و در شهریورماه سه فاز از این پروژه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۶ شهریور جشنواره چوب را در این شهرستان خواهیم داشت، افزود: فعالان عرصه چوب در این جشنواره شرکت خواهند کرد و این نشان دهنده غنای ملایر در عرصه چوب است.

فرجی با بیان اینکه اسامی شرکت کنندگان این جشنواره در جهان ثبت خواهد شد، ادامه داد: آثار هنرمندان ملایری شرکت کننده در این جشنواره در موزه‌ای در جهان کوچک به عنوان موزه منبت این شهرستان نگهداری خواهد شد.

گرانی مواد اولیه؛ مانع هنرصنعت مبلمان منبت

نماینده منبت کاران شهرستان ملایر نیز اظهار کرد: جهان شهر ملایر به عنوان شهر جشنواره‌ها همیشه خوش درخشیده و امیدواریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد برگزاری هر چه بهتر جشنواره مبل و منبت در این شهرستان باشیم.

"مصطفی میرزایی" افزود: تورم، افزایش نرخ مواد اولیه و افزایش نرخ ارز، کارگاه‌های ما را نسبت به قبل کمی از رونق انداخته است و باید مشکلات برای رونق هر جه بیشتر این صنعت رفع شود.

وی با اشاره به اینکه منبت‌کاران موجب جهانی شدن این هنر صنعت شدند، گفت: ایجاد تعاونی نقص مهمی برای وارد کردن چوب و مواد اولیه با قیمت مناسب‌تر و فراهم کردن شرایط برای صادرات محصولات تولیدی از و مطالبات منبت‌کاران است.

به گزارش ایرنا؛ نهم دیماه سال ۱۳۹۸ بر اساس تصمیم شورای جهانی صنایع دستی، منبت ملایر در فهرست صنایع دستی جهان به ثبت رسید و بیش از ۶۰ درصد از تولید مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما