شناسهٔ خبر: 68000684 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

هواشناسی: افزایش دمای هوا در هفته آینده

سازمان هواشناسی با پیش بینی افزایش دما برای هفته آینده اعلام کرد:اکثر مناطق کشور دمای بالای ۴۰ در جه را خواهند داشت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: سازمان هواشناسی با پیش بینی افزایش دما برای هفته آینده اعلام کرد:اکثر مناطق کشور دمای بالای ۴۰ در جه را خواهند داشت.

سازمان هواشناسی برای امروز در نواحی شمالی، شمال آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، شمال استان‌های تهران، البرز، زنجان، رگبار و رعد وبرق پیش بینی کرده است.

همچنین برای نواحی جنوبی، استان‌های فارس، کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار و رعدو برق پیش بینی شده است.

بر اساس پیش بینی‌های دمایی، هفته آینده همچنان افزایش دما ادامه خواهد داشت و از روز دوشنبه دمای بالای ۴۰ درجه برای تهران و اکثر مناطق کشور پیش بینی شده است. برای امروز توچال خنک‌ترین نقطه استان تهران با دمای ۱۰ درجه و ورامین با دمای ۴۲ درجه گرمترین نقطه خواهد بود.

به این اساس ،اهواز با دمای ۴۸ درجه گرمترین واردبیل با دمای ۱۳ درجه خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود.

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان در نواحی جنوبی یزد رخ خواهد داد و در استان‌های غربی کشور علاوه بر وزش باد، ورود گردو خاک از عراق را خواهیم داشت.

هشدار‌های هواشناسی دریایی هم از مواج شدن دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس خبر می‌دهدو پیش بینی شده است که به دلیل وزش باد شدید احتمال افزایش طول موج تا یک و نیم متر وجود دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما