شناسهٔ خبر: 68000453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

امام جمعه رشت: قطعا اسرائیل به دست کشورهای اسلامی مضمحل خواهد شد

فلاحتی امام جمعه رشت: ملت ایران با این بدرقه جانانه رسم مهمان داری و مهمان نوازی خویش را به منصه ظهور رساندند و قطعا اسرائیل به دست کشورهای اسلامی مضمحل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت ضمن قدردانی از دولتمردان گفت: بنا به تصمیمات اتخاذ شده، قرار است تا ۱۵ آبان ماه، برنج حتی با ارز ترجیحی وارد کشور نشود تا کشاورزان شمال بتوانند طی چند ماه آینده با قیمت تعیین شده و مناسب محصول خود را به بازارعرضه نمایند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه رشت ضمن قدردانی از کشاورزان استان درعرصه‌های متعدد برنج، چای، زیتون و سایر محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر موجب خسارت و نگرانی شالیکاران شده که باید از طریق بیمه جبران شود.

خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش بر دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: معظم له در مراسم تنفیذ رئیس جمهور نکات قابل تاملی مبنی بر این دغدغه بیان کردند که نشان از حساسیت ایشان به موضوع‌های یاد شده است؛ لذا باید دولت جدید به آسیب‌های فرهنگی که از سوی دشمن تحمیل می‌شود توجه داشته باشد.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم اولویت را با حل مسائل اقتصادی دانستند و از زحمات شهید آیت الله رئیسی در این خصوص قدردانی کرده و فرمودند باید این تلاش‌ها ادامه یابد و بر آن افزوده شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی اقتصادی باید یکپارچه عمل کنند اظهار کرد: نرخ اقلام کالاهای اساسی، حل مشکلات مردم در ادارات، بهبود وضعیت ارزش پول کشور، اهتمام به تولید داخلی و تسهیل فضای کسب و کار و کنترل نرخ تورم باید مورد توجه و اهتمام دولت جدید باشد.

نماینده ولی فقیه درگیلان با توجه به درپیش بودن هفدهم مرداد ماه و گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی  ضمن تبریک روز خبرنگار این شغل را درزمره مشاغل سخت قلمداد کرد و از زحمات این قشر از جامعه در راستای آگاهی بخشی به جامعه قدردانی کرد.

آیت الله فلاحتی همچنین از مردم برای تشییع باشکوه پیکر شهید اسماعیل هنیه قدردانی کرد و گفت: ملت ایران با این بدرقه جانانه رسم مهمان داری و مهمان نوازی خویش را به منصه ظهور رساندند و قطعا اسرائیل به دست کشورهای اسلامی مضمحل خواهد شد.

همچنین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت، کاظم پورنصیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان ضمن گرامیداشت هفته مهارت، ترویج فرهنگ مهارت و کارآفرینی را اولویت دانست و گفت: گیلان از استان‌های پرافتخار در مسابقات ملی مهارت است.

وی ادامه داد: ۸۰۰ رشته آموزشی در استان اجرا می‌شود و دانش آموزان باید از فرصت تعطیلات تابستانه در راستای بهره‌مندی از کلاس‌های رایگان مهارت‌آموزی استفاده کنند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما