شناسهٔ خبر: 68000188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه سمنان:

صهیونیست‌ها مجازات سختی می‌شوند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خون‌خواهی شهید اسماعیل هنیه را حق مسلم جمهوری اسلامی دانست و گفت: رژیم اشغالگر قدس همه قوانین و موازین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز (۱۲ مرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه سمنان، با محکوم کردن ترور شهید والامقام اسماعیل هنیه و فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان، اظهار کرد: رئیس دفتر سیاسی حماس به‌عنوان مهمان رسمی در آیین تحلیف رئیس‌ جمهوری ایران شرکت بود و رژیم اشغالگر قدس با ترور ناجوانمردانه این فرمانده مجاهد محور مقاومت، همه موازین بین‌المللی را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه اشغالگران پاسخ پشیمان‌کننده‌ای دریافت می‌کنند، ادامه داد: صهیونیست‌ها جنایت‌های خود را با هماهنگی آمریکایی‌ها انجام می‌دهند و از همین رو، آمریکایی‌ها باید پاسخگوی این جنایت باشند.

او به سفر این هفته نتانیاهو به آمریکا اشاره و بیان کرد: همه می‌دانند نتانیاهو و صهیونیست‌های تروریست، بدون اجازه اربابان آمریکایی‌شان، آب هم نمی‌خورند.

امام جمعه سمنان ترور اسماعیل هنیه را ناجوانمردانه ارزیابی و اظهار کرد: ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظ او در تهران، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی ترور را ویژگی رژیم پلید و کودک‌کش صهیونیستی دانست و گفت: مردم ایران، خون‌خواهی این مجاهد شهید را وظیفه خود می‌دانند. جمهوری اسلامی و مردم ایران اسلامی، با توجه به نقض آشکار موازین بین‌المللی از سوی رژیم اشغالگر قدس، خواستار مجازات سخت صهیونیست‌ها هستند.

خطیب جمعه سمنان ادامه داد: محور مقاومت به‌خاطر ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر، از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان، انتقام سختی از صهیونیست‌ها خواهند گرفت.

وی با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در غزه و جنوب لبنان، گفت: صهیونیست‌ها مجازاتی سخت به‌خاطر این جنایت و ترورهای ناجوانمردانه خواهند شد.

او از صهیونیست‌ها به‌عنوان عوامل فتنه در مناطق مختلف جهان نام برد و بیان کرد: وقتی سلاح از طریق آمریکا تامین می‌شود و نتانیاهو چند روز قبل از ترور در کنگره آمریکا مورد استقبال قرار می‌گیرد، نه‌تنها نتانیاهو، بلکه رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی و آمریکایی‌ها نیز باید پاسخگوی این ترور باشند.

وی با اشاره به شرکت گسترده مردم ایران در آیین تشییع این فرمانده شهید مقاومت، افزود: برگزاری یک آیین تشییع فاخر و حماسی با حضور جمعیت بسیار زیادی از دوستداران محور مقاومت، نشان‌دهنده جایگاه والای مقاومت بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه مردم ایران اندوه خود را در این آیین تشییع باشکوه نشان دادند، اظهار کرد: مجازاتی سخت در انتظار رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه این اقدام ناجوانمردانه صهیونیست‌ها سبب اتحاد، انسجام و تقویت روحیه در محور مقاومت می‌شود، گفت: وقوع این ترور ناجوانمردانه در خاک جمهوری اسلامی ایران، نشانه امت‌سازی واحد و بشارت‌دهنده وحدت و همدلی بیشتر بین امت اسلامی است و ان‌شاءالله زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به مواضع انقلابی رئیس جمهور پرداخت و ادامه داد: دکتر پزشکیان چه در آیین تنفیذ و چه در آیین تحلیف و چه بعد از آن در جریان ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه، مواضع عالی و انقلابی گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لزوم تسریع در معرفی کابینه چهاردهم از سوی رئیس جمهور، خواستار معرفی وزرایی انقلابی، پاکدست، کارآمد و مردمی از سوی پزشکیان شد.

مطیعی با اشاره به در پیش بودن ۱۶ مرداد ماه، روز خبرنگار، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این قشر زحمت‌کش شد.

انتهای پیام

نظر شما