شناسهٔ خبر: 68000045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

امام جمعه قم: رهبر معظم انقلاب فرمودند در برابر خونی که ریخته شده باید خونی در سرزمین‌های اشغالی بر زمین ریخته شود / خون خواهی ایران در ترور هنیه، فراتر از تصورات نتانیاهو و آمریکا است

سید محمد سعیدی امام جمعه قم گفت: در وعده صادق هدف قدرت نمایی بوده اما امروز خون خواهی است و دشمن بداند ایران تصمیمی خارج از محاسبات نتانیاهو و آمریکا خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: امام جمعه قم گفت: در وعده صادق هدف قدرت نمایی بوده اما امروز خون خواهی است و دشمن بداند ایران تصمیمی خارج از محاسبات نتانیاهو و آمریکا خواهد داشت.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: چهارشنبه ۱۷ مردادماه روز خبرنگار است که این روز را گرامی می‌داریم، عزیزانی تلاش می‌کنند به جا و به موقع اخبار لازم را به مخاطبان بدهند.

امام جمعه قم گفت: کار خبرنگار انعکاس رخدادهایی است که قابلیت خبر شدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ادامه داد: لازمه خبرنگار خوب، داشتن علم، تجربه و جسارت است تا در کنار اینها با استفاده از ۴ اصل صداقت، سرعت، صحت و دقت موفق عمل کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به نقش برجسته خبرنگاران در جنگ غزه گفت: این روزها در وقایع جبهه مقاومت به خصوص در سرزمین‌های اشغالی، خبرنگاران جان خود را برای انعکاس اخبار به دنیا فدا می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خبرنگاران می‌بایست با بصیرت، صداقت و امانت، اخبار مورد اطمینان را به مردم منعکس کنند و در قرآن کریم نیز به این امر اشاره شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: امسال سال خاصی برای مدیریت کشور است، چرا که مجلس و دولت سال اول فعالیت شأن است.

خطیب جمعه قم افزود: امسال سال اول اجرای برنامه هفتم است که رهبری نیز تاکید دارند باید به این برنامه عمل شود.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور ۴ دوره در مجلس حضور داشته و در تهیه و تصویب برنامه هفتم نقش داشتند و علاوه بر آن سابقه حضور در وزارت بهداشت و دولت نیز دارد که امروز فرصت خوبی وجود دارد تا در طی ۴ سال فعالیت مشترک دولت و مجلس، برنامه‌های هفتم عملیاتی شود.

امام جمعه قم اضافه کرد: به گفته کارشناسان برنامه هفتم قابلیت اجرایی دارد که البته باید فهم مشترک و اولویت بندی بین مسؤولان باشد و نظارت لازم در دولت و مجلس بر اجرای آن وجود داشته باشد.

آیت الله سعیدی بیان کرد: دشمنان، اسلام هراسی را دنبال می‌کنند چرا که آنان می‌دانند اسلام مخالف اهداف شوم آنان است و به همین دلیل تلاش کردند تا با خلق جریان‌های تکفیری و داعشی دنیا را نسبت به اسلام بد بین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی دیگر از طرح‌های شیطانی دشمنان، شیعه هراسی است و آنان تلاش دارند اتحاد بین شیعه و سنی را از بین ببرند که البته طی این سال‌ها در همه این نقشه‌های ناکام ماندند.

وی اضافه کرد: ایرانی هراسی از دیگر نقشه‌های دشمنان است و نتانیاهو در کنگره آمریکا بیش از ده بار از ایران سخن گفت و تا دنیا را از ایران بهراساند که در دولت آیت الله رئیسی این توطئه خنثی شد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه ترور و تخریب یکی دیگر از اهداف دشمنان است افزود: آنان با این روش تلاش می‌کنند، شخصیت‌ها و نیروهای مؤثر در مقاومت و مبارزه با استکبار را از بین ببرند که تجربه نشان داده این امر محقق نمی‌شود و هر بار شخصیتی ترور شد، فردی دیگر علم مبارزه با کفر و ظلم را بلند کرد.

وی گفت: شیخ احمد یاسین رئیس حماس ترور شد و اسماعیل هنیه آمد و امروز او ترور شد و فردی دیگری جایگزین خواهد شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مناسبت شهادت هنیه فرمودند رژیم صهیونیستی مهمان ما را در خانه ما به شهادت رساند ولی مجازات سخت را برای خود فراهم کرد و خون خواهی او را وظیفه خود می‌دانیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند در برابر خونی که ریخته شده باید خونی در سرزمین‌های اشغالی بر زمین ریخته شود و در وعده صادق هدف قدرت نمایی بوده اما امروز خون خواهی است و دشمن بداند ایران تصمیمی خارج از محاسبات نتانیاهو و آمریکا خواهد داشت.

خطیب جمعه قم افزود: اسرائیل بداند این بار تصمیم ایران محاسبات دشمن را بهم می‌ریزد که تصور آن را هم نخواهند کرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما