شناسهٔ خبر: 68000026 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

برگزاری آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای اولین بار در کشور/ نتایج آزمون یک ماه دیگر اعلام می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای اولین بار در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: نتایج آزمون یک ماه دیگر اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ابوالفضل باقری فرد گفت: رشته‌های توانبخشی به ویژه فیزیوتراپی نیاز مبرم حال و آینده کشور است چرا که سن امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده و شاهد افزایش جمعیت سالمندی هستیم. فیزیوتراپی در ایران سابقه برجسته‌ای دارد و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی سال‌هاست دانشجو پذیرش می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ سالی است که فیزیوتراپ‌ها در کشور متقاضی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی بودند، این تقاضا سال‌ها بی پاسخ مانده و موجب شده بود که داوطلبان دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به کشور‌های منطقه سفر و در این کشورها تحصیل کنند اما دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در این کشور‌ها از سطح کیفیت آموزشی خوبی برخوردار نیست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: حدود یک هزار و ۹۰۰ نفر در این آزمون شرکت کرده اند که ۱۵۰ نفر در ۶ دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته خواهند شد و امیدواریم بتوانیم با دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی نیاز بالینی بیماران به خدمات فیزیوتراپی را به خوبی پاسخ دهیم و سطح ارائه خدمات فیزیوتراپی ارتقا پیدا کند.
 
باقری فرد با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی گفت: نتایج آزمون یک ماه دیگر اعلام می‌شود و امیدواریم ظرفیت پذیرش دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما