شناسهٔ خبر: 67999840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

ترور شهیدالقدس‌ اسماعیل ‌هنیه موجب‌ وحدت جهان اسلام شد

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم‌ جنایتکار صهیونیستی برای ایجاد فشار روانی و تضعیف روحیه جبهه مقاومت بود اما موجب وحدت جهاد اسلام شد، گفت: خون شهدای قهرمان و مظلوم بی پاسخ نخواهند ماند و این خون‌ها موجب استحکام و تقویت وحدت جبهه مقاومت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس با بیان اینکه شهادت قهرمان میدان مبارزه با صهیونیست و مجاهد بزرگوار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس آن هم در ایران و ام القرای جهان اسلام برای همه ما غم انگیز بود، افزود: این حادثه برای جهان اسلام و به ویژه جریان مقاومت و خصوصا ملت ایران که مهمان عزیز خود را از دست دادند بسیار غم‌انگیز است.

وی اضافه کرد: اینکه‌ چرا دشمن دست به چنین جنایتی زد بخشی از آن‌ برمی‌گردد به نقش شخصیتی شهید هنیه، یعنی نقش موثری که ایشان در اقتدار بخشی به جریان حماس داشت و هدایت حماس و جریان‌های مقاومت فلسطین به سمت مبارزه با دشمن و جلوگیری از جریان سازش، این باعث شده بود که دشمن نسبت به شهید هنیه یک خشم مضاعفی داشته باشد.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: بخشی دیگر مربوط به ارتباطاتی که شهید هنیه میان مجموعه جریان مقاومت ایجاد کرده بود در دوران مسئولیت ایشان در فلسطین و در جریان رهبری حماس یکی از کارهای ارزشمند شهید هنیه همین بود که با همه شبکه مقاومت مانند حزب‌الله ، جهاد اسلامی در مجموعه فلسطین و با مجموعه جریان مقاومت در یمن، عراق به ویژه در راس و هرم مقاومت، ایران ارتباط بسیار قوی گرفته بود و این دشمن را عصبانی می‌کرد.

وی تاکید کرد: دشمن می‌خواست یک فشار روانی بر مسئله جریان مقاومت ایجاد کنند، البته این فشار روانی هم فشار کمی نیست، دشمن روی آن‌ حساب کرده برای برای اینکه جریان مقاومت را ناامید کند ، دشمن به دنبال جبران ضعف‌های خودش در این ۹ ماهه بعد از طوفان الاصی بود. صهیونیست‌ها آسیب دیده بودند و می‌خواستند کاری کنند که افکار عمومی جهان به سمت آنها جلب شود لذا بر اساس عادتشان که یک رژیم تروریستی به تمام معناست شروع به ترور شبکه مقاومت در عراق، فلسطین، ایران، لبنان و سایر نقاط کرد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: خون انسان‌های مظلوم هدر نخواهد رفت و انشاالله این خونه‌ها برای جنبش‌های مبارزاتی علیه ظلم، الهام‌بخش‌ خواهد بود و وحدت ملی را در جبهه مقاومت تقویت خواهد کرد. امروز کشورهای اسلامی این حرکت تروریستی را محکوم و اعلام همدردی کردند و صهیونیست‌ها بدانند خشمی که در اثر این ترورهای بزدلانه‌ ایجاد می‌شود بسیار برایشان خطرناک است و با این کاراها سرنگونی خود را رقم خواهند زد.

نظر شما