شناسهٔ خبر: 67999316 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعتراض مالزی و ترکیه به رفتار تبعیض آمیز اینستاگرام علیه شهید اسماعیل هنیه

زهرا وثوقی

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (BTK) ترکیه، دسترسی به اینستاگرام را در ترکیه مسدود کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این تصمیم در وب‌سایت رگولاتور ترکیه، بدون هیچ توضیحی برای این اقدام یا مدت زمان پیش‌بینی‌شده آن، منتشر شد.

این تصمیم باعث شده است که کاربران اینستاگرام در ترکیه نتوانند به این پلتفرم دسترسی پیدا کنند. با این حال، سایر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی متعلق به شرکت آمریکایی متا مانند فیس‌بوک، همچنان قابل دسترس هستند. ترکیه با ۵۷.۱ میلیون کاربر اینستاگرام، پنجمین پایگاه بزرگ کاربران این پلتفرم در سطح جهان است.

منابع آگاه در این رگولاتوری، اظهار کرده اند: اینستاگرام، پس از آن مسدود شد که پستهای مربوط به ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین را محدود کرد. انتظار می رود سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، حکم دادگاه را برای رسمی کردن این ممنوعیت، دریافت کند.

بر اساس گزارش ترکیه تودی، فخرالدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، روز چهارشنبه، اینستاگرام را به دلیل اقداماتش محکوم کرد. آلتون پس از انتشار خبر ترور هنیه، از اینستاگرام در شبکه های اجتماعی انتقاد و اظهار کرده بود: این یک اقدام آشکار و آشکار سانسور است. ما به دفاع از آزادی بیان در برابر پلتفرم‌هایی که در خدمت استثمار و بی عدالتی جهانی هستند، ادامه خواهیم داد.

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی هم روز گذشته، در پی سانسور و حذف مطالب مربوط به ترور شهید اسماعیل هنیه توسط اینستاگرام، واکنش نشان داد و از شرکت متا خواست تا سخنگوی رژیم صهیونیستی نباشد. نخست‌وزیر مالزی در این خصوص گفت: اجازه دهید پیام روشن و صریح برای متا ارسال کنم؛ این نمایش بزدلی را متوقف کنید و به عنوان ابزاری برای رژیم ظالم صهیونیستی اسرائیل عمل نکنید.

انتهای پیام

نظر شما