شناسهٔ خبر: 67999075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام‌ جمعه شیراز:

شهادت چهره‌های درخشان مقاومت اسلامی اقدام خلاف مقررات جامعه بشری است

امام جمعه شیراز گفت: به شهادت رساندن چهره های درخشان مقاومت اسلامی همچون شهید اسماعیل هنیه و در لبنان شخصیت والا مقام شهید فواد شکر اقدام جنایتکارانه بسیار زشت و خلاف مقررات جامعه بشری و بین‌المللی از طرف رژیم غاصب صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز _جمعه دوازدهم مرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز در خصوص به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس شهید اسماعیل هنیه، اظهار کرد: به شهادت رساندن چهره‌های درخشان مقاومت اسلامی همچون شهید اسماعیل هنیه و در لبنان شخصیت والا مقام شهید فواد شکر و سایر همراهان اقدام جنایتکارانه بسیار زشت و خلاف مقررات جامعه بشری و بین المللی از طرف رژیم غاصب صهیونیستی بوده است و این مصیبت را به همه دلسوزان امت اسلامی و به ویژه امت ایران اسلامی تسلیت می‌گوئیم.

وی افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی یک هفته اخیر دو بار به کرامت ملت ایران بی احترام کرد و یک بار در کنگره ملی آمریکا ملت ایران را ملت وحشی نامید و بار دوم بی‌ادبی دیگری مرتکب شد و این جنایتکار ما را جلوی میهمان خود مورد بی‌احترامی قرار داد و میهمان ما را در سرزمین خودمان اینگونه ناجوانمردانه به شهادت رساند، لذا وظیفه اخلاقی بر دوش ما ملت است که از حس میهمان نوازی خود و از آبروی جهانی خود دفاع کنیم و به دشمن بفهمانیم که ایران و ایرانی مردمانی نیستند که بخواهد بنشیند و چنین بی ادبی‌های نسبت به آن‌ها بشود و پاسخ کوبنده‌ای به دشمن نداده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به اقدامات برنامه هفتم اشاره و تصریح کرد: بایستی این تصمیم گرفته شود که برنامه هفتم بیش از ۷۰ درصد عملیاتی شدن را به خود ببیند و اگر بخواهیم این اقدام صورت گیرد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اعلام داشتند، اقدام باید جهادی باشد.

دژکام خاطرنشان کرد: اگر مجموعه‌های مختلف جهادی اقدام نکنند عملیاتی شدن برنامه‌ها ممکن است با چالش مواجه شود. این در حالی است که در جهادی عمل کردن نشستن و منتظر ماندن جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: در هر عرصه‌ای که جنگ ترکیبی وارد می‌شود باید جهادی عمل کرد، چرا که دشمن به دنبال آن است که در این جنگ مردم نتوانند در مقابل آن‌ها این ادعا را داشته باشند که اقتصاد دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید در میدان حضور بیابیم و قدرت اقتصادی، سیاسی و سایر ابعادها را اضافه کنیم. از سوی دیگر جنگ، جنگ است و ما وارد یک جنگ تمدنی طولانی مدت شده‌ایم، اما اگر ضربه‌ای خوردیم به معنای ناامیدی و دست بر داشتن از اهداف نیست و ما مجدد دست بر زانوی خود خواهیم گذاشت و مجدد پیروز خواهیم شد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: امروز ما به همه دشمنان اسلام و ایران می‌گوئیم که بدانید با چه کسانی مواجه هستید. مردمی با عزم‌هایی پولادین، دل‌های گرم به عشق علی ابن ابیطالب (ع) آمده‌اند تا معنای انسانیت، عدالت و تمدن را به معنای واقعی خود یک بار دیگر به کام جهانیان بچشانند.

نظر شما