شناسهٔ خبر: 67998932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه مرکز خدمات جامع سلامت در بروجرد افتتاح شد

بروجرد - ایرنا - سه مرکز خدمات جامعه سلامت روستایی روز جمعه با حضور ابوطالب شفقت استاندار لرستان در روستاهای خایان، دهکرد و شهر ونایی شهرستان بروجرد افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

فرماندار بروجرد روز جمعه در حاشیه افتتاح این مراکز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیر بنا هر مرکز ۴۷۲ متر و هزینه تمام شده هر مرکز ۷۰ میلیارد ریال بوده و مجموع مبلغ هزینه شده ۲۱۰ میلیارد ریال است.

مسلم مرادی بیان کرد: خدمات ارائه شده در این مراکز شامل ویزیت بیماران سرپایی توسط پزشک غربالگری بیماری‌ها ، ویزیت دوره ای بیماریهای مزمن غیر واگیر و سرطانها و اختلالات روانی می‌باشد.

وی افزود: برخورداری از پزشک ماما, ویزیت و مشاوره فرزندآوری به جمعیت هدف، غربالگری سرطان‌های ژنیتال ، مراقبت‌های دوران پیش از بارداری و بارداری زنان واجد شرایط ، تزریقات و پانسمان بیماران ، نظارت بر عملکرد بهورزان از دیگر خدمات ارائه شده در این مراکز است

فرماندار بروجرد تاکید کرد: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای و مبارزه با بیماری‌ها بررسی و نظارت بر کارگاهها و مغازه ها ، سلامت آب و غذا در منطقه و بررسی بیماری‌ها در موارد طغیان یا بروز بیماری‌ها انجام می‌شود

مرادی تاکید کرد: همچنین دندانپزشک و آزمایشگاه جهت انجام آزمایشات در مرکز می باشد.

نظر شما