شناسهٔ خبر: 67998918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اقامه نماز هزاران نفر از مردم ترکیه، یمن، اندونزی و فلسطین برای اسماعیل هنیه

هزاران نفر از مردم ترکیه و یمن امروز جمعه در نقاط مختلف این دو کشور برای روح «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که روز چهارشنبه گذشته توسط رژیم صهیونیستی در تهران ترور شد، نماز اقامه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رسانه‌های ترکیه، هزاران نفر از مردم این کشور امروز همزمان با برگزاری نمازجمعه، برای روح شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نماز اقامه کردند.

همچنین رسانه‌های یمن از اقامه نماز برای روح شهید اسماعیل هینه در نقاط مختلف این کشور خبر دادند و افزودند: هزاران نفر از مردم یمن امروز در صنعا ضمن برگزاری تظاهرات گسترده ترور شهید اسماعیل هنیه را محکوم کردند و برای روح این شهد نماز اقامه کردند.

خبرگزاری فلسطین پست نیز از برگزاری نماز برای روح شهید اسماعیل هنیه توسط هزاران اندونزیایی خبر داد و افزود که هزاران نفر از مردم اندونزی با حضور در مسجد جاکارتا پایتخت این کشور برای روح شهید اسماعیل هنیه نماز اقامه کردند.

رسانه‌های فلسطینی نیز از اقامه نماز توسط فلسطینیان برای روح شهید اسماعیل هنیه در نقاط مختلف فلسطین از جمله غزه، کرانه باختری و قدس همزمان با برگزاری نماز جمعه خبر دادند.

شرکت‌کنندگان در پایان اقامه نماز، با برگزاری راهپیمایی ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار پاسخ دادن جهان اسلام به این جنایت شدند.

پیشتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای، اقشار ملت آزاده فلسطین و امت‌های عربی و اسلامی را به مشارکت گسترده در اقامه نماز غایب برای روح شهید اسماعیل هنیه در روز جمعه پس از برگزاری نماز جمعه در همه مساجد به نشانه وفاداری به این فرمانده مقاومت و خون شهدای مقاومت فراخوانده بود.

حماس همچنین برگزاری راه پیمایی باشکوه توسط نمازگزاران با هدف ابراز خشم از جنایت بزدلانه صهیونیست‌ها در ترور اسماعیل هنیه و نیز محکومیت ادامه جنگ نسل‌کشی در باریکه غزه و دفاع از قدس و مسجدالاقصی را خواستار شده بود.

نظر شما