شناسهٔ خبر: 67998652 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۴۷ درصد از مطالبات چایکاران گیلانی پرداخت شده است - اکونیوز

اقتصاد ایران: رودسر- استاندار گیلان با انتقاد از تعطیلی خود سرانه برخی کارخانجات چای در استان گفت: تاکنون ۴۷ درصد از مطالبات چایکاران گیلانی پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر جمعه در جلسه بررسی مشکلات صنعت چای گیلان که با حضور فرمانداران شهرستان‌های چای‌خیز و مدیران کل برگزار شد، اظهار کرد: کارخانجات چای کماکان آن اهتمام و هماهنگی برای پرداخت معوقات خود به چایکاران را ندارند انتظار داریم سازمان چای بهتر به امور چایکاران و تولید کنندگان حوزه چای ورود کند.

وی با بیان اینکه به بهانه روی کار آمدن دولت وفاق ملی نباید نسبت به مشکلات چایکاران بی تفاوت باشیم، افزود: نباید در خصوص مسائل چای بی تفاوت باشیم و از این رو وظیفه داریم تا آخرین روزی که هستیم مشکلات حوزه چای را حل و فصل کنیم و هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نیست.

استاندار گیلان با تاکید بر وجود تعهد فی ما بین چایکاران و کارخانجات چای، بیان کرد: تاکنون ۴۷ درصد از معوقات چایکاران پرداخت شده و مابقی نیز باید سریعاً پرداخت شود.

عباسی با بیان اینکه کارخانجات چای موظف به خریداری چای به چایکاران هستند، تصریح کرد: تمامی کارخانجات چای باید چای چایکاران زحمت‌کش را خریداری کنند و در این خصوص سازمان چای وظیفه دارد به آن به طور فوری رسیدگی کند

وی با انتقاد از تعطیلی خود سرانه برخی از کارخانجات چای در گیلان بیان کرد: کارخانجات نباید خودسرانه کارخانه‌های خود را تعطیل کنند و از خریداری چای خودداری کنند، این ظلم به چایکار است و از همین جا اعلام می‌کنم در خصوص تعطیلی کارخانجات چای و عدم خریداری چای از هیچ فردی نخواهم گذشت.

استاندار گیلان با تکلیف به فرمانداران در خصوص تعیین تکلیف کارخانجات چای در این استان بیان کرد: فرمانداران باید به کارخانجات رفته و میزان چای تحویل گرفته شده، فروش رفته و میزان پرداختی‌ها را مشخص کنند و از سازمان بازرسی نیز درخواست دارم به این مساله ورود کند زیرا نباید به بهانه‌های مختلف از پرداخت مطالبات چایکاران و خریداری چای ممانعت به عمل آید.

عباسی با بیان اینکه میزان واردات و خرید چای باید به یکدیگر برابر باشد، افزود: به میزان واردات چای باید به همان میزان چای داخلی خریداری شود و اگر این امر رخ ندهد تخلفی آشکار است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مطابق با نیاز کشور ۴۲ هزار تن چای وارد کشور شده است، تصریح کرد: ابتدا باید میزان چای انباشت در کارخانجات و میزان تولید چای در کشور مشخص شده و بعد از نیاز کشور، چای را وارد کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید از سرمایه‌گذاران حوزه چای به خوبی حمایت شود، گفت: جهاد کشاورزی باید در سریع‌ترین زمان ممکن پروانه ساخت کارخانجات چای و فعالان این حوزه را صادر کند.

وی افزود: باید از کارخانجات خوش حساب حمایت شود و دولت در این خصوص برنامه ویژه دارد و در همین راستا باید کارخانجاتی که در خریداری چای و پرداخت مطالبات چایکاران بد عهدی کردند باید تعیین تکلیف شوند.

استاندار گیلان گفت: کارخانجات باید امکانات و تجهیزات کارخانه را نو به روز رسانی کنند و نباید اجازه دهیم چای ایرانی از گردونه خارج شود.

برچسب‌ها:

نظر شما