شناسهٔ خبر: 67997005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک کارشناس فوتبال:

کادر فنی می‌توانست مشکلات تیم سپاهان را بهتر اداره کند

نرگس سلطانی

یک کارشناس فوتبال گفت: فصل قبل، فدراسیون فوتبال درباره سقف قرارداد و کسر امتیاز چالش‌هایی برای سپاهان ایجاد کرد که این روند طول کشید و در این دو ماه، تیم سپاهان امتیازهایی را از دست داد و از کورس رقابت و قهرمانی کنار گذاشته شد.

صاحب‌خبر -

مجتبی توتونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره عملکرد سپاهان در فصل گذشته، اظهار کرد: تیم سپاهان در فصل گذشته نتوانست با هزینه‌های باشگاه برای بازیکنان خوب و با وجود بیشترین بازیکن ملی، نظر کارشناسان فوتبال و هواداران تیم را به خود جلب کنند، چون همه منتظر قهرمانی بودند.

او با بیان اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار عملکرد کادر فنی است، ادامه داد: چالش‌هایی را که فدراسیون فوتبال درباره سقف قرارداد و کسر امتیاز از باشگاه سپاهان داشت، کادر فنی می‌توانست بهتر مدیریت و مشکلات را در مسیر تیم سپاهان بهتر اداره کند تا بازیکنان را به حالت عادی برگرداند، اما دیدیم بیشتر از دو ماه این روند طول کشید و در این دو ماه، تیم سپاهان امتیازهایی را از دست داد و از کورس رقابت و قهرمانی کنار گذاشته شد. 

این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار، نقطه دفاع مرکزی تیم بود که بازیکنان به‌جز چند بازی پایانی، کیفیت لازم را نشان نمی‌دادند و در تمام بازی‌ها بسیار ضعیف عمل کردند.

توتونی با اشاره به اینکه بعضی بازیکنان جذب‌شده خارجی و داخلی عملکرد خوبی در فصل قبل برای تیم نداشتند و فقط در نیمکت ذخیره حاضر بودند، گفت: بسیاری از تیم‌ها آرزوی داشتن برخی بازیکنان سپاهان را در تیم خود داشتند، چون استفاده از آن‌ها می‌توانست به تیم کمک کند. گاهی ژوزه مورایس با استفاده بازیکنان در پست‌های نامربوط، کیفیت لازم در تیم را از دست می‌داد.

این کارشناس فوتبال اظهار کرد: تیم سپاهان جام حذفی را کسب کرد، اما اگر مرور کنیم متوجه می‌شویم رقیب‌های جدی سپاهان توسط تیم‌های دیگر از گردونه خارج شدند. در واقع، راه سپاهان برای رسیدن به فینال و بردن جام حذفی هموار شد و این موضوع فقط قسمتی از موفقیت تیم سپاهان در فصل گذشته است که مقداری از مشکلات را پوشش داد و سبب شد هواداران سپاهان قدری آرام شوند.

او با بیان اینکه سپاهان در فصل گذشته از نمره ۱۰ بیشتر از ۵ در عملکرد فنی نگرفت، اضافه کرد: امیدواریم امسال جذب بازیکنان با دقت بیشتری انجام شود، چون مشخص است به سمت برطرف کردن مشکلات تیم قدم برداشته‌اند. همچنین مدیریت باشگاه باید همت و کنترل‌هایی را در انتخاب بازیکنان داشته باشد و بازیکنانی را جذب کند که در حد تیم سپاهان باشند که انتظارات مجموعه سپاهان و هواداران را برآورده کنند. ان‌شاءالله سپاهان در جام باشگاه‌های آسیا و لیگ کشوری در سال آینده موفق شود.

انتهای پیام

نظر شما