شناسهٔ خبر: 67995909 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تروریسم رژیم صهیونیستی؛ از همراهی آمریکا تا نقض قوانین بین‌المللی

رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس خود تاکنون همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ناقضان قوانین بین‌المللی و حقوق بشری شناخته شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته همواره در حال برنامه‌ریزی برای تعقیب و ترور سران مقاومت بوده‌ است. 

وال‌استریت ژورنال در ماه دسامبر به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به آژانس‌های جاسوسی خود دستور داده تا نقشه ترور سران مقاومت را که در بیرون از مرز‌های نوار غزه زندگی می‌کنند، طراحی کنند.

نتانیاهو در روز ۲۲ نوامبر (اول آذر ۱۴۰۲) به همراه یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی‌گانتس، مشاور خود در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که به موساد دستور داده علیه سران مقاومت، از جمله آن‌هایی که خارج از غزه هستند، اقدام کند.

البته این اظهارات نتانیاهو آن‌چنان هم به مذاق همه مقام‌های صهیونیست خوش نیامد؛ چراکه آن‌ها به اصل مخفی نگه داشتن کارزار‌های ترور خود معتقد هستند.

رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اقدام در چارچوب کارزار ترور خود، روز چهارشنبه، ۱۰ مرداد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را به شهادت رساند. 

این در حالی است که این رژیم ساعاتی قبل از ترور هنیه، یعنی سه‌شنبه شب، ۹ مرداد طی تجاوزی به حومه جنوبی بیروت، اقدام به ترور فواد شکر، از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان کرد.

ای‌بی‌سی در گزارشی نوشت که هر ۲ حمله تهدید می‌کند که منطقه را به آتش گسترده‌تری پس از نزدیک به ۱۰ ماه جنگ در غزه بکشاند. 

رژیم صهیونیستی پیش از این نیز محمد ضیف، فرمانده نظامی حماس را طی یک حمله در منطقه پرازدحام جنوب نوار غزه هدف قرار داد. به گفته مقام‌های بهداشتی غزه، در این حمله دست‌کم ۹۰ نفر از جمله کودکان به شهادت رسیدند. 

تروریسم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین‌المللی

پایگاه العربی الجدید در گزارشی نوشت: این (کارزار ترور رژیم صهیونیستی) چیز جدیدی نیست. در واقع، اسماعیل هنیه تازه‌ترین قربانی ترور در تاریخ طولانی ترور از سوی اسرائیل است.

ترور‌های هدفمند رژیم صهیونیستی بار‌ها به دلایل قانونی و اخلاقی مورد انتقاد قرار گرفته است؛ نخست به این دلیل که این ترور‌ها اقدام‌های غیرقانونی بوده و بنابراین براساس قوانین بین‌المللی ممنوع هستند و دوم به دلیل بی‌اعتنایی محض به زندگی افراد بی‌گناه.

با این حال، تصمیم‌گیرندگان صهیونیست ارزش استراتژیک این ترور‌ها را بر هزینه‌های قانونی یا اخلاقی، مانند انتقاد بین‌المللی یا آسیب‌های جانبی اولویت می‌دهند.

رژیم صهیونیستی ممکن است ترور را به‌عنوان راهی برای تامین امنیت خود توجیه کرده باشد، اما در عمل امنیت این رژیم در نتیجه این ترور‌ها افزایش نیافته است. 

سازمان کمک‌های بشردوستانه و امداد مالزی (MAHAR) نیز ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد. 

نورالعزا انور، مشاور ماهار، این ترور را نقض شدید قوانین بین‌المللی و اصول حاکمیت توصیف کرد. او گفت: این‌گونه اقدام‌ها ثبات و امنیت منطقه را تضعیف کرده و باید به صراحت محکوم شود.

بسیاری از کشور‌ها هم در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، این اقدام رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواندند.

حمایت‌های آمریکا از تروریسم صهیونیسم

آناتولی نیز نوشت: آمریکا با حمایت از اسرائیل، براساس قوانین بین‌المللی در تجاوز شریک است.

یک کارشناس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره این کشور را به نقض شش قانون فدرال با ارائه کمک‌های نظامی و مالی به رژیم صهیونیستی، که ناقض حقوق بشر است، متهم کرد.

به گفته وی، کنگره صرفا میلیارد‌ها دلار دیگر را برای تسلیحات اسرائیل اختصاص می‌دهد تا افراد بیشتری را بکشد و به جنگ ادامه دهد تا موقعیت نتانیاهو را نجات دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی، گفت که تا زمانی که دولت و کنگره آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی باشند، تل‌آویو افکار عمومی جهانی را نادیده خواهد گرفت؛ آن‌ها به آسیا، آمریکای جنوبی، اروپا اهمیتی نمی‌دهند؛ آمریکا عامل اصلی فعال کردن رژیم صهیونیستی است. 

انتهای پیام/

نظر شما