شناسهٔ خبر: 67995795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادقی: پاسخ به ترور شهید هنیه باید قاطع و هوشمندانه باشد

تهران- ایرنا-عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس دهم گفت: پاسخ ما به ترور شهید اسماعیل هنیه باید قاطع و در عین قاطعیت هوشمندانه و هوشیارانه باشد.

صاحب‌خبر -

محمود صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به ترور اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی در خاک کشورمان اظهار داشت: امروز نتانیاهو در مسائل داخلی سرزمین‌های اشغالی با بحران مواجه شده و سعی دارد تا با ایجاد ترور در کشورهای منطقه افکار را به آن سمت هدایت کند و از این طریق این بحران ها را حل کند.

صادقی اظهار داشت: نتانیاهو در صحبت‌های خود در کنگره رژیم صهیونیستی بارها جمهوری اسلامی ایران را مورد حملات لفظی خود قرار داد و این نشان دهنده خصومت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: شهید هنیه در مذاکرات اخیر تلاش زیادی برای ایجاد آتش بس و برقراری آرامش داشت و یکی از افراد فعال در این حوزه بود و نتانیاهو که شهید هنیه و ایجاد آتش بس را یک شکست و ناکامی برای خود می‌دید دست به ترور او زد ، این مسئله از این نظر نیز قابل بررسی و تحلیل است.

صادقی گفت: دولت چهاردهم در ایران تازه کار خود را آغاز کرده و مردم ما نیاز به آرامش در شرایط کنونی دارند و به نوعی رژیم صهیونیستی نیز می‌خواست که این آرامش را بر هم بزند به همین خاطر لازم و ضروری است تا رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش جامعه در شرایط کنونی به کار گیرند.

وی افزود: علاوه بر پاسخ قاطع و هوشمندانه به ترور شهید هنیه باید این مسئله از نظر حقوقی نیز در مجامع بین المللی و به ویژه سازمان ملل متحد مورد پیگیری قرار دهد که طبق اخبار واصله وزارت امور خارجه عنوان کرده که این مسئله را از نظر حقوقی مورد پیگیری قرار خواهد داد.

نظر شما