شناسهٔ خبر: 67995556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در سال‌جاری؛

احیای چهار واحد تولیدی در اردبیل/ بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری چهار واحد تولیدی راکد و تعطیل به چرخه تولید بازگشته است.

صاحب‌خبر -

مسعود ایرانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه تشریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای این چهار واحد تولیدی که ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۱۱۰ نفر را دارند و در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به احیای آنها اقدام شده، نزدیک به یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز در راستای رونق تولید از محل تسهیلات مصوب بند الف تبصره ۱۸ از سوی بانک‌های عامل در چهار ماه گذشته از سال جاری به ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: همچنین در این مدت ۶۳ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر هم از ابتدای سال جاری تا کنون صادر شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه معدن و صنایع معدنی هم از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ فقره انواع مجوز بهره‌برداری، اکتشاف و برداشت در استان اردبیل صادر شده که میزان اشتغال‌زایی آنها افزون بر ۴۵ نفر است.

به گزارش ایرنا، ایرانی پیش‌تر نیز از احیای ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان اردبیل با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته خبر داده بود.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۵۰ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما