شناسهٔ خبر: 67994302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وداع اهالی دیار مرد میدان با پیرغلامان حسینی(ع)

کرمان - ایرنا - اهالی دیار مرد میدان، حسین آباد ایران، کرمان امشب یازدهم مرداد با به ایستگاه آخر رسیدن بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) با چشمانی اشکبار با این همایش بین المللی وداع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین آباد ایران این روزها با حضور پیرغلامان حسینی بیش از همیشه عطر و بوی حسین گرفته بود.

ملک سلیمانی سه روز متوالی آغوشش را سخاوتمندانه به روی نوکران و پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) گشوده و به رسم شهید سلیمانی که دست بر سینه جلوی در بیت الزهرا(س) می ایستاد و به عزاداران حسینی ادای احترام می کرد، کرمان نیز از میهمانانش که سالها در راه حسین(ع) غلامی کرده اند، تکریم کرد و تمام قد به عشق حسین(ع) ایستاد.

اکنون اینجا در حسینیه ثارالله بعد از سه روز، پرچمی را که در گیلان به استان کرمان واگذار کردند از کرمان پس خواهند گرفت تا بیست و دومین اجلاسیه پیرغلامان حسینی(ع) در جوار آقای مهربانی امام خوبی ها، حضرت امام رضا (ع) باز بر اوج آسمان برافراشته شود.

اما با واگذاری این پرچم، به قول شاعر، گدازه دلم را دیدم / خاکستر تازه دلم را دیدم / وقتی که به روی دوش مردم می‌رفت / تشییع جنازه دلم را دیدم."

اما پرچم اینجا باشد یا در مشهد، در گرگان باشد یا در کویر یزد یا تهران و آذربایجان باز هم دل ماست که به عشق حسین (ع) می تپد و اشکمان با شنیدن نامش بر گونه هایمان جاری می شود، آری ما را گریه کن حسین آفریده اند.

آنقدر که درست شب آغاز اجلاسیه و بدو ورود اولین گروه پیرغلامان به کرمان زمزمه کردم "حسین آباد ایران است کرمان" و کمی بعد به عشق آقایم شعری آمد و زمزمه شد.

"حسین آباد ایران است کرمان

سرای سرفرازان است کرمان

چو مهمان پا نهد بر خاک پاکش

کرامت هاش رویان است کرمان

سرا پا جان شود در پای مهمان

سر مهمان نوازان است کرمان

یکی از مایه های فخرش این است

همان ملک سلیمان است کرمان

چو قاسم رفت و دیگر باز نامد

فلک، یعقوب و کنعان است کرمان

بدون قاسم و سردار دلها

چنان آن کلبه احزان است کرمان

به یاد قاسم آن پیرغلامش

سرش اندر گریبان است، کرمان

همو جانها فدایش، جان فدا شد

همیشه عید قربان است، کرمان

برای دادن یک پاسخ سخت

همی گوشش به فرمان است، کرمان

و اکنون یمن دیدار رخ یار

سراپا شوق و عرفان است، کرمان

به شوق دیدن پیرغلامان

شب شهرم چراغان است، کرمان

به لطف دیدن رخسار یاران

پر از آوای باران است، کرمان

دیار مرد میدان است، کرمان

حسین آباد ایران است، کرمان"

شاعر: نجمه حسنی

تمبر و نماهنگ بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در آیین پایانی در حسینیه ثارالله کرمان رونمایی و از پیرغلامان حسینی میهمان این اجلاسیه تجلیل شد.

پیرغلامان حسینی استان‌های مختلف کرمان و ۱۳ کشور ترکیه، آلمان، کلمبیا، نیجریه، افغانستان، پاکستان، هند، عراق، لبنان، یمن، آمریکای جنوبی، آفریقا در این اجلاسیه حضور داشتند.

نظر شما