شناسهٔ خبر: 67993165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری:

انتقال آب از سد بیدکان لاران باعث اشتغال ۱۵۰۰ نفر خواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: پروژه طرح تامین و انتقال آب از سد بیدکان بخش لاران باعث اشتغال بیش از هزار و ۵۰۰ نفر خواهد شد، همچنین بیش از ۳۰ هزار تن معادل سه هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات کشاورزی این پروژه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر امروز _پنجشنبه یازدهم مرداد_ در حاشیه بازدید از طرح تأمین و انتقال آب شبکه‌های فرعی اراضی سد بی دکان در بخش لاران، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیربنایی و دارای اولویت استان شبکه آب‌رسانی سد تنظیمی پایاب بی دکان است، حجم این سد خاکی ۱۴.۵ میلیون متر مکعب است و با وجود اینکه این سد تنظیمی حدود ۱۵ سال است که به بهره‌برداری رسیده، اما شبکه آب‌رسانی پایاب به اراضی سد در سنوات گذشته به دلیل وجود مشکلات و مسائل اجرا نشده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در راستای محرومیت‌زدایی و با هدف حل مسائل و مشکلات بخش لاران از جمله بالا بودن نرخ بیکاری و هدر رفت آب، قراردادی با قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی بابت اجرای شبکه اصلی خط انتقال آب در نظر گرفته شده که جمعاً از ۵۷ کیلومتر خط انتقال لوله، حدود ۴۰ کیلومتر خط انتقال لوله‌های آن خریداری شده و لوله‌گذاری از محل اراضی بالا دست شهر هارونی آغاز شده، دو مسیر به سمت اراضی هارونی و اراضی روستای اسدآباد تا روستای وانان به‌طور کامل اجرایی شده است.

برزگر تصریح کرد: خط فرعی که به سمت روستای اسد آباد و کتک و خطی به سمت اراضی بر آفتاب هارونی می‌رود، لوله‌هایش خریداری و در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد.

۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه انقال آب سد بی دکان

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح تأمین و انتقال آب شبکه‌های فرعی اراضی سد بی دکان در بخش لاران به ۶۰ درصد رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: برای خرید لوله‌های ورودی اراضی سمت روستا خوی مناقصه برگزار شد و خط تولید شرکت در حال تولید است، امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده بتوانیم پروژه‌ها به طور کامل اجرایی شود و با اعتباراتی که از حوزه ملی دریافت می‌شود پروژه تا زمستان به اتمام رسد.

برزگر گفت: پروژه ارضی پایاب سد بی دکان بخش لاران باعث اشتغال بیش از هزار و ۵۰۰ نفر خواهد شد، همچنین بیش از ۳۰ هزار تن معادل سه هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات کشاورزی این پروژه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد ریال در این پروژه سرمایه‌گذاری انجام شده است که امیدواریم با انجام این اقدامات ۴۰۰ هکتار از اراضی هارونی، ۱۰۰ اراضی دیگر از اراضی روستای اسدآباد و بیش از ۲۵۰ هکتار اراضی وانان به صورت مدل مشارکتی منجر به نتیجه شود.

نظر شما