شناسهٔ خبر: 67992907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: شرکت‌های تولیدی کرمانشاه برای مسوولیت اجتماعی خود هزینه کنند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه تاکید کرد که شرکت‌های تولیدی بزرگ فعال در استان باید بخشی از اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی خود را در داخل استان هزینه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه محمد طیب صحرایی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: شرکت های بزرگی که در استان حضور دارند باید بخشی از اعتبارات مسوولیت های اجتماعی خود در سطح ملی را به استان اختصاص دهند و خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده این اعتبارات دریافت شده است و باید ادامه پیدا کند.

در گزارش روابط عمومی استانداری بدون نام بردن از این شرکتها ؛ اشاره ای به جزییات آماری اعتبارات اجتماعی هزینه شده در سطح استان کرمانشاه از محل درآمد شرکت های تولیدی نشده است.

اقتصاد کرمانشاه بر پایه کشاورزی استوار است اما چند شرکت بزرگ از جمله پالایش نفت، فولاد، ایران خودرو، نیروگاهی، قند، لبنیات و دیگر صنایع تولیدی در حوزه اقتصاد استان فعال هستند.

استاندار کرمانشاه همچنین با یادآوری نزدیک شدن اربعین و افزایش روزافزون زائران در این استان به نشست هفته آینده استانداران با رییس جمهور اشاره کرد و گفت: در این نشست موضوع ضرورت تخصیص کامل اعتبارات مصوبات اربعین استان در حضور دکتر پزشکیان مطرح خواهد شد.

صحرایی افزود: بخشی از این اعتبارات به تکمیل پروژه های مهم بزرگراهی استان کرمانشاه در مسیر اربعین اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا ۷۰ تا ۸۰ درصد زائران اربعین برای سفر زمینی به عتاب عالیات و عبور از مرزهای خسروی و مهران باید از کرمانشاه گذر کنند.

مرز خسروی در غرب کرمانشاه و مهران در استان ایلام قرار دارد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت ترور اسماعیل هنیه گفت: دوباره شاهد یکی دیگر از جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی بودیم و مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران به شکل ظالمانه‌ای ترور شد.

صحرایی یادآور شد: ترور اسماعیل هنیه نشانه اوج خباثت و نادیده گرفتن تمام قواعد و تعهدات نظام بین الملل است؛ البته کشورهای دنیا ماههاست شاهد کشتار، قتل عام و ظلم این رژیم کودک کش و خبیث در نوار غزه هستند.

بر پایه این گزارش در شورای برنامه ریزی کرمانشاه مصوبات رفع تنش آبی روستاها و اتمام آبرسانی به روستاهای باقی مانده، نوسازی مدارس و اتمام طرح های راهداری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست مصوبات پیشنهادی طرح های مرتبط با زیرساخت های حوزه اربعین نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین مصوباتی در حوزه بودجه‌ای عمرانی شهرستان‌ قصرشیرین و مرز رسمی خسروی به تایید اعضای شورا رسید.

در ادامه جلسه با نظر کارشناسی شورا اصلاحاتی در حوزه اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های ورزش و جوانان، نوسازی مدارس و میراث فرهنگی استان کرمانشاه انجام شد.

همچنین سه مورد پیشنهاد کارگروه زیربنایی و تکمیل و بهسازی دانشگاه پیام نور شهرستان سرپل ذهاب و تکمیل و تجهیز ساختمان‌ ثبت اسناد از ساختمان‌های های زلزله زده در این نشست مورد تصویب قرار گرفت.

استان کرمانشاه با جمعیت ۲ میلیونی در سطح ۱۴ شهرستان با عراق همسایه است و با بهره مندی از موقعیت راهبردی؛ نزدیک ترین مرز رسمی ایران به بغداد و شهرهای زیارتی است ضمن اینکه با بخش کردنشین این کشور همسایه نیز متصل است.

کلانشهر کرمانشاه مرکز استان با یک میلیون نفر سکنه پرجمعیت شهر غربی ایران است.

نظر شما