شناسهٔ خبر: 67992805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجلاسیه شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس دوران برگزار شد اجلاسیه شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس دوران برگزار شد

اجلاسیه چهل و دومین سالگرد شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس دوران در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ دوم خلبان افشین سوریایی فرماندهی پایگاه هوایی شهید دوران شیراز در این مراسم گفت: هرآنچه که امروز به عنوان سند افتخار به دست ما رسیده میراثی گرانبها از شهیدانی والامقام همچون شهید دوران‌ها بوده که و اینک انقلاب اسلامی ایران عزیز ما ثمره خون پاک همین شهیدان است.

او افزود: دفاع مقدس برگ زرین انقلاب اسلامی ما است که با شهامت و شهادت بزرگ مردان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس به دست آمده و هرآنچه که امروز در ادامه راه ایستادگی و پایداری و جبهه مقاومت شاهد هستیم تداوم راه همان شهدا و برگرفته از الگوی سرو قامتان شهید است.

امیر سوریایی با اشاره به عملیات‌های پیچیده دوران دفاع مقدس به نقش محوری و استراتژیک نیروی هوایی الهی در شرایطی پیچیده و بحرانی پرداخت و صبر و ایستادگی و توکل به خداوند در بین خانواده شهدا را نشانه عمق ایمان در بین خانواده‌های شهدا از جمله مادرانی همچون مادر شهید دوران دانست.

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر شیراز نیز با اشاره به ایام شهادت یادگار کربلا حضرت سجاد علیه السلام و همچنین شهید مقاومت شهید هنیه گفت: خرسندم که در این مراسم که به نام و یاد شهید خلبان عباس دوران برگزار شده حضور پیدا کردم.

او بیان کرد: شهید دوران مایه مباهات و افتخار برای همه مسلمانان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام است، اما بنده یک خواهش از فرماندهان ارتش در استان فارس دارم و آن هم این است که اگرچه آثار هنری در ابعاد معرفی شهید دوران صورت گرفته، اما برابر برنامه هفتم معرفی و تولید آثار فرهنگی برای تاریخ سازانی، چون شهید دوران باید در قامت ملی صورت پذیرد و بنده هم به عنوان خادم از شما حمایت میکنم.

آیت‌الله دژکام در ادامه ضمن بیان حدیثی از امام سجاد (ع) گفت: ما در راستای ارزش‌های اسلامی و انسانی حرکت کرده و جنگ طلب هم نیستیم و به طور کلی جنگ طلبی در قاموس ایرانیان نمی‌گنجد ولی زیر بار هم نمی‌رویم. 

او ادامه داد: ایرانی همیشه باشرف جنگیده و عزت به همراه ایرانی هاست. شما امروز به معصیت دشمن نگاه کنید، آیا نامردی از این بالاتر که مهمان خانه ما را شهید کنند؟ نامردی از این بالاتر که ۴۰ هزار نفر انسان بی گناه در غزه کشته بشوند؟ و این یعنی اوج خفت یک رژیم غاصب.

امام جمعه شیراز افزود: نخست وزیر رژیم غاصب اسراییل در کنگره آمریکا سخنرانی کرده و مرتب تکرار میکند که ایران مقصر است. ما طرفدار ظالم نیستیم، ما یاور مظلوم هستیم. اینها تاکیدات امیرالمومنین (ع) است که می‌فرماید یاور مظلوم باشید.

در این مراسم از کتاب شبیه افسانه‌ها نوشته مجید ایزدی و تاریخچه پایگاه هوایی شهید دوران شیراز رو نمایی شد.

در این آیین که برنامه‌های متنوعی از جمله مدیحه سرایی، روایت‌گری، اجرای گروه سرود و ... برگزار شد از خانواده معظم شهدا از جمله خانواده شهید دوران و پیشکسوتان نیروی هوایی همچون امیر سرتیپ دوم خلبان عباس نژاد، امیر سرتیپ دوم خلبان ابراهیمی و دیگر چهره‌های ماندگار دوران ۸ سال دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شد.

نظر شما