شناسهٔ خبر: 67992087 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

پلیس کالیفرنیا به ناوگان خودروهای برقی مجهز شد

صاحب‌خبر -

پلیس پاسادنای جنوبی در ایالت کالیفرنیا به اولین واحد پلیس در سراسر آمریکا بدل شده که از ناوگان خودروهای پلیس برقی استفاده می‌کند.

پلیس شهر پاسادنای جنوبی در ایالت کالیفرنیا با جایگزینی ناوگان ماشین‌های گشتی خود با خودروهای تمام برقی در صدر اخبار خودرو قرار گرفته و حالا اولین شهر در سراسر آمریکا محسوب می‌شود که ماشین‌های گشتی آن تمام برقی هستند.

استفاده از خودروهای برقی در پلیس کالیفرنیا

پلیس پاسادنای جنوبی ناوگانی از 20 خودرو برقی تسلا را به عنوان ماشین گشتی با خودروهای بنزینی سابق خود جایگزین کرده است تا از این نظر در سراسر آمریکا پیشگام باشد. بنابر اعلام مقامات، خودروهای جدید گشت پلیس با استفاده از شارژرهای جدیدی که در محوطه شهرداری این شهر نصب شده‌ شارژ خواهند شد.

ماشین پلیس‌های پاسادنای جنوبی در کالیفرنیا ماشین پلیس‌های پاسادنای جنوبی در کالیفرنیا

در حال حاضر ناوگان ماشین پلیس‌های این شهر شامل 10 دستگاه تسلا Y و 10 دستگاه تسلا مدل 3 است که اولی برای گشت‌زنی و دومی برای وظایف کارآگاهی و اداری کاربرد خواهد داشت. البته هر دو خودرو متناسب با نیاز پلیس سفارشی شده‌اند.

هزینه این جایگزینی مجموعا 1.85 میلیون دلار برآورد شده که نیمی از آن را شرکت‌های تامین‌کننده انرژی و کمیته بررسی کاهش آلودگی هوا پرداخت کرده‌اند. در همین خصوص، مایکل کاسیوتی، عضو شورای شهر و مسئول کیفیت هوای این منطقه می‌گوید:

خودروهای پلیس معمولا در زمان توقف یا پاسخ به تماس‌های اضطراری بیش از بقیه خودروها خاموش و روشن می‌شوند و همین مسئله در انتشار بیشتر گازهای گلخانه‌ای موثر است. این اتفاق در شهرهایی مانند لس‌آنجلس که آلوده‌ترین هوای آمریکا را دارند اهمیت زیادی دارد و امید می‌رود با ادامه روند جایگزینی خودروهای برقی با بنزینی در دیگر ادارات پلیس منطقه و ایالت، این وضعیت بهبود یابد.

داخل کابین تسلاهای سفارسی پلیس پاسادنای جنوبی داخل کابین تسلاهای سفارسی پلیس پاسادنای جنوبی

پیش‌بینی می‌شود این اقدام در پلیس پاسادنای جنوبی منجر به صرفه‌جویی حدودا سالانه 4 هزار دلاری در هزینه‌های هر خودرو برای این شهر شود.

البته این رقم بدون احتساب هزینه‌های مرسوم تعمیر و نگهداری خودروهای بنزینی مانند تعویض روغن یا فیلتر هوا محاسبه شده است. در همین خصوص، رئیس پلیس پاسادنای جنوبی گفته به طور کلی هزینه هر کیلومتر پیمایش مسیر با خودروهای برقی جدید حدود نصف خودروهای بنزینی هزینه‌بر است.

ناوگان پلیس پاسادنای جنوبی ناوگان پلیس پاسادنای جنوبی

گفتنی است، بنابر قانون ناوگان تمیز پیشرفته در کالیفرنیا، نهادهای دولتی این ایالت مکلف شده‌اند از ابتدای سال 2024 تا 50 درصد از خریدهای خودرویی خود را به محصولات برقی اختصاص دهند و تا سال 2027 نیز ناوگان خود را به طور کلی برقی کنند. البته این قانون ادارات پلیس و دیگر وسایل نقلیه اضطراری را مستثنی کرده است.

در پایان شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی دو خودرو لیپ موتور C11 و فولکس واگن ID4 که توسط تیم گجت نیوز تهیه شده‌اند دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط:
همچنین بخوانید:
دست دوم این خودرو چینی از صفر کیلومتر آن ۶۰۰ میلیون گرانتر است جیلی گلکسی L6 کریتیو ادیشن روانه بازار شد؛ این سدان جذاب فقط 1 میلیارد تومان قیمت دارد عراق دومین واردکننده خودروهای آمریکایی کادیلاک است لوکس ترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۴

نظر شما