شناسهٔ خبر: 67991725 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

پرفروش ترین گوشی های بازار جهان در سه ماه دوم سال 2024

صاحب‌خبر -

مطابق انتظار، دو کمپانی بزرگ اکثر جایگاه‌های لیست پرفروش ترین گوشی های موبایل جهان در سه ماه دوم سال 2024 را در اختیار دارند. وضعیت فروش گوشی های موبایل در سه ماه گذشته چگونه بوده است؟

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه آماری مطرح Counterpoint اطلاعاتی مهم از وضعیت بازار گوشی‌های موبایل در سه ماه سوم سال 2024 را در اختیارمان قرار می‌دهد.در این لیست ده مورد از پرفروش ترین گوشی های بازار در این بازه زمانی معرفی شده و میزان فروش هریک مورد بررسی قرار گرفته است. مطابق روال دوره‌های گذشته، این بار نیز لیست پرفروش ترین گوشی های بازار جهان در سه ماه دوم 2024 سلطه اپل و سامسونگ قرار دارد.

لیست پرفروش ترین گوشی های بازار در سه ماه دوم 2024 و درخشش مجد اپل و سامسونگ

به‌طور خلاصه، لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل دنیا طی سه ماه گذشته به‌صورت زیر بوده است:

  • iPhone 15
  • iPhone 15 Pro Max
  • iPhone 15 Pro
  • Samsung Galaxy A15 5G
  • Samsung Galaxy A15 4G
  • iPhone 14
  • Samsung Galaxy A55
  • Redmi 13C 4G
  • Samsung Galaxy S24 Ultra
  • Samsung Galaxy A05

تصویر زیر این لیست را با فروش‌ترین محصولات بازه مشابه در سال گذشته مقایسه می‌کند.

پرفروش ترین گوشی 2024 پرفروش ترین گوشی 2024

علیرغم آنکه سامسونگ پرفروش ترین برند گوشی‌ساز سه ماه دوم سال 2024 بوده، اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سه عنوان برتری لیست همگی از محصولات اپل هستند. به‌طور خاص، آیفون 15 با تصاحب سهمی 4.1 درصدی بازار صدرنشین لیست است و آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 پرو نیز به‌ترتیب با کسب میزان فروش 3.7 و 3.1 درصدی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

همان‌طور که ملاحظه فرمودید، چهارمین عضو از خانواده iPhone 15 یعنی آیفون 15 پلاس جایی در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل بازار ندارد و همین مساله احتمالا باعث خواهد شد که کوپرتینویی‌ها سال آینده این گوشی را سال آینده با آیفون 17 اسلیم جایگزین کنند.

آیفون 15 آیفون 15

گزارش Counterpoint همچنین حاکی از این است که سهم اپل از بازار گوشی‌های موبایل نسبت به سال گذشته کاهشی 0.1 درصدی داشته است.

عملکرد سامسونگ و شیائومی در سه ماه دوم سال 2024

علاوه بر اپل، دیگر بازیگر مهم دنیای گوشی‌های موبایل هم سامسونگ است که پنج عنوان از لیست ده‌تایی پرفروش ترین گوشی های سه ماه دوم سال 2024 را از آن خود کرده است. به‌طور خاص، نسخه‌های 4G و 5G میانرده جدید این کمپانی، گلکسی A15 مجموعا با کسب 3.8 درصد بازار در رده‌های چهارم و پنجم لیست قرار دارند؛ درحالیکه گلکسی A55، گلکسی اس 24 اولترا و حتی گوشی اقتصادی گلکسی A05 نیز توانسته‌اند در این لیست حضور داشته باشند.

گوشی Galaxy S24 Ultra گوشی Galaxy S24 Ultra

تنوع گسترده محصولات سامسونگ و فعالیت این کمپانی در بازار محصولات پریمیوم، میانرده و اقتصادی باعث درخشش این کمپانی در بازار شده است.

از طرف دیگر، شیائومی نیز تنها برند به جز اپل و سامسونگ است که توانسته نماینده‌ای در لیست پرفروش ترین گوشی های موبایل سه ماه دوم 2024 داشته باشد. به‌طور خاص، گوشی ردمی 13C این کمپانی موفق شد در این بازه زمانی 1.5 درصد از فروش گوشی‌های موبایل را از آن خود کند.

پرفروش ترین گوشی 2024 پرفروش ترین گوشی 2024

تحلیل بازار گوشی‌های موبایل و پیش‌بینی آینده

با بررسی داده‌هایی که Counterpoint فراهم کرده می‌توان به این نتیجه رسید که کاربران سرتاسر دنیا تمایل زیادی به خرید دستگاه‌های پریمیوم دارند. این مساله با توجه به حضور درخشان پرچمداران اپل و گوشی گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ در لیست کاملا قابل حدس است.

از سوی دیگر، حضور گوشی‌های ارزان قیمتی مثل گلکسی A05 و ردمی 13C که اتفاقا هیچ‌یک قادر به پشتیبانی از فناوری 5G نیستند هم نشانه دیگری است که بازارهای در حال توسعه نظیر هند یا آفریقا نقش پررنگی در آینده صنعت گوشی‌های موبایل خواهند داشت.

گلکسی زد فولد 6 گلکسی زد فولد 6

در ادامه سال 2024 اپل سری پرچمدار آیفون 16 را رونمایی خواهد کرد و سامسونگ نیز قادر به فروش تعداد بسیار بیشتری از سری گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 خواهد بود. از طرف دیگر سایر گوشی‌سازان بازار نیز در ماه‌های باقی مانده تا پایان سال 2024 محصولات پرچمدار، میانرده و اقتصادی متفاوتی به بازار عرضه خواهد نمود.

در گجت نیوز بخوانید:
این ۶ گوشی اندرویدی سال ۲۰۲۴ خاص ترین طراحی را در میان تمامی محصولات بازار دارند ۶ گوشی جذاب تابستان ۲۰۲۴ که بی‌صبرانه منتظر رونمایی‌شان هستیم ۶ گوشی ارزان قیمت اندرویدی در سال ۲۰۲۴ که ارزش خرید فوق العاده‌ای دارند

نظر شما