شناسهٔ خبر: 67991582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار ایلام:

مرز مهران، مسیر اصلی تردد زوار در اربعین است

رضا پاکزاد

استاندار ایلام گفت: مرز مهران، مسیر اصلی تردد زوار به عتبات عالیات است.

صاحب‌خبر -

«حسن بهرام‌نیا» امروز پنجشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳، در دیدار با معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اظهار کرد: اربعین یکی از جریان‌های تمدن‌ساز است که در دولت سیزدهم به آن توجه ویژه شد.

وی افزود: با چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران، راه ۱۵ ساعته این مسیر در ایام اربعین به یک ساعت رسید و شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در این مسیر بودیم‌.

استاندار ایلام ادامه داد: در این مسیر پل صلواتی تکمیل و  مورد بهره‌برداری قرار گرفت و طرفین پل صلواتی به‌طول ۸ کیلومتر و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان نیز افتتاح شد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند، گفت: مرز مهران مسیر اصلی تردد زوار به عتبات عالیات است.

وی با اشاره به تلاش‌های مردم و مدیران برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین، یادآورشد: اربعین مردم‌محور و ساختارمند شده است و برای هر قسمت در اربعین امورات تقسیم شده است و در هر شهرستان مدیر معین داریم که به زوار خدمات‌رسانی خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در بحث برگزاری باشکوه کنگره اربعین، گفت: اربعین در استان ایلام طی سالهای اخیر به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

مهندس دانشگر افزود: از سال ۸۵ توفیق خدمت به زوار عتبات عالیات در اربعین را دارم و با توجه اینکه بخش اعظمی از تردد زوار از مرز مهران است بیشتر توجه خدمت ما در مرز مهران است.

وی ادامه داد: سه سیلو و سردخانه متعلق به وزارت نیرو در مرز مهران  ظرفیت ذخیره ۱۰ میلیون بطری آب را دارد و تمام تلاش خود را برای تامین و توزیع آب در مرز مهران بکار خواهیم گرفت‌.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: طی سه سال اخیر مشکل فاضلاب و توسعه شبکه برق و روشنایی در مرز مهران حل شده و در این راستا هم مشکلی نداریم.
انتهای پیام

نظر شما