شناسهٔ خبر: 67990379 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نشست صمیمی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تنی چند از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ساوجبلاغ

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، غلامرضا درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در سفر به شهرستان ساوجبلاغ، در نشستی صمیمی با چند تن از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان و با حضور صفری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ در محل این اداره، دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست نمایندگان اهالی فرهنگ و همچنین هنر ساوجبلاغ، به بیان دغدغه های حوزه مربوطه پرداختند و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، راهکارهایی برای دغدغه ایشان مطرح نمود. 
درکتانیان در این نشست اظهار داشت: اینجا سرزمین داشته های غنی با 9000 سال قدمت است که باید به این داشته ها افتخار کنیم و همچنین سرشار از استعدادها و سرزمین افتخارها در حوزه های مختلف است از این روی برای بزرگداشت مفاخر در این شهرستان برنامه داریم.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: همواره در کنار اصحاب فرهنگ و هنرمندان هستیم و به عنوان کسی که باید از ایشان دفاع و حمایت کند، قطعاً این کار را می کنیم و خدمت به پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان افتخار ما است.
این مقام مسئول توجه به پیشینه و داشته های تاریخی و فرهنگی و هنری منطقه را در ارتقای سطح رویداد ها و برنامه ها مؤثر دانسته و از هنرمندان خواست مجموعه های هنری و فرهنگی اعم از انجمن ها، موسسات و کانون ها با معرفی ظرفیت های خود به استان زمینه همکاری های مشترک را فراهم نمایند.
وی ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر بال های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و با تولید آثار فاخر نه تنها در عرصه ملی بلکه در بین الملل می توانند تأثیرگذار باشند.
وی تأکید کرد: باید به استعداد یابی، جریان های ارزشی و جریان سازی در حوزه های مختلف بها داد و حمایت شود. 
درکتانیان تصریح کرد: نگاه ما توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و هنری در استان است و تلاش خود را برای هم سطح سازی امکانات در همه شهرستان های استان البرز، به کار می بریم .
او ضمن اعلام خبر تصویب سند هنرهای تجسمی و دعوت از هنرمندان این حوزه برای معرفی و فروش آثار خود در سامانه طراحی شده برای این منظور، از هنرمندان موسیقی نیز برای عضویت و شرکت در انتخابات انجمن موسیقی دعوت کرد.
وی در خصوص سایر حوزه های هنری از جمله خوشنویسی نیز نکاتی را متذکر شده و خاطرنشان کرد: برای تجهیز سالن های سینما و اکران مجدد فیلم در شهرستان زمینه های لازم فراهم شده و البته طرح واگذاری مجتمع فرهنگی هنری نیز در دستور کار قرار گرفته است. 
پس از این نشست نیز درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به همراه صفری سرپرست اداره ارشاد ساوجبلاغ از اداره و فرهنگسرای امام علی علیه السلام بازدید نمودند.


1

 

2

3

4


نظر شما