شناسهٔ خبر: 67990026 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رسیدگی به ۱۰ هزار پرونده تخلفات صنفی در آذربایجان غربی رسیدگی به ۱۰ هزار پرونده تخلفات صنفی در آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری به ۱۰ هزار پرونده تخلفات صنفی رسیدگی شده است.

صاحب‌خبر -

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری شعب تعزیرات حکومتی استان به ۱۰ هزار و ۲۵۱ فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان رسیدگی کردند.

حسین نجف زاده گفت: از این تعداد پرونده هفت هزار و ۲۷۲ فقره در بخش کالا و خدمات، ۲ هزار و ۵۴۱ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز و ۴۳۷ فقره مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان می‌باشد که در مجموع رسیدگی به این پرونده‌ها متخلفان اقتصادی به پرداخت پنج هزار و ۲۲ میلیارد ریال محکوم شدند.

این مقام قضایی از صدور مجازات‌های غیر نقدی از قبیل ضبط کالا‌ها و ارز قاچاق و خودرو‌های حامل کالای قاچاق، تعطیلی و پلمپ واحد‌های متخلف، نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحد‌های متخلف به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی برای برخی از متخلفان خبر داد.

به گفته وی گزارش واحد‌های گشت سیار تعزیرات حکومتی با حضور دستگاه‌های نظارتی و متولیان بازار در سال جاری ۹۳۳ اکبپ گشت و از تعداد پنج هزار و ۶۵۸ واحد بازرسی و از این تعداد بازرسی سه هزار و ۶۴ پرونده تخلفاتی تشکیل و میزان محکومیت ۹۴ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال بوده است.

وی با اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی وصنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir ویا تلفن ۳۳۴۶۶۸۰۳-۰۴۴ به تعزیرات حکومتی استان گزارش نمایند.

نظر شما