شناسهٔ خبر: 67989854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

تلاش برای بهره برداری از ۱۰ کیلومتر بزرگراه در محور خاش- سراوان تا پایان سال ۱۴۰۳

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تلاش برای بهره برداری از حدود ۱۰ کیلومتر بزرگراه در محور خاش- سراوان تا پایان سال جاری با هدف استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای، توسعه مبادلات تجاری ایران و پاکستان و نیز تسهیل و ارتقای ایمنی حمل‌ونقل کالا و مسافر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان،عطاء اله اکبری در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه خاش- سراوان گفت: طول کلی مسیر خاش - سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که برای نخستین بار از اوایل سال جاری ساخت بزرگراه در این مسیر از سمت خاش به طول ۲۲ کیلومتر و هم از سمت سراوان بطول هشت کیلومتر با مجموع اعتبار مورد نیاز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی با ۱۵۰ نفر نیروی انسانی در این مسیر مشغول ساخت باند دوم هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آمار تصادفات جاده ای در راه‌های سیستان و بلوچستان بخصوص خاش- سراوان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیرمجاز در مقایسه با میانگین کشوری بالاست افزود: جلوگیری از تداوم این وضعیت نیازمند توجه ویژه برای توسعه و تعریض راه‌های این خطه است.

اکبری با بیان اینکه در سالهای اخیر به همت این اداره کل برای جبران عقب ماندگی‌ها و توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های مواصلاتی استان کارهای خوبی انجام شده است، افزود: اصلی‌ترین برنامه استان در حوزه راه‌های مواصلاتی، اتصال شمال به جنوب استان و شرق به غرب از طریق بزرگراه و ارتقای دیگر راه‌های ارتباطی است.

وی از عزم جدی برای توسعه بزرگراه‌های این استان خبر داد و گفت : اگر تلاش و پشتکار خود را برای اجرای طرح‌های توسعه بزرگراه‌های استان بکار بگیریم می‌توانیم با همراهی همه مسئولان منابع خوبی را برای این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی تامین کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را حدود ۴۰۰میلیارد عنوان کرد و افزود: با وجود بدهی سنگین به پیمانکاران طرح‌های های راه‌سازی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل بر اساس اولویت بندی در قطعات مختلف در دست اجراست و این طرحها همچنان فعال هستند.

نظر شما