شناسهٔ خبر: 67989763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان: جامعه عشایری ۲۰ درصد گوشت قرمز استان را تامین می کنند

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: جامعه عشایری با جمعیت ۱۴ هزار نفری در ۱۰۰ هکتار زمین، ۲۰ درصد گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنجشنبه در همایش تجلیل از دامداران عشایر استان همدان اظهار کرد: جامعه عشایری با کمترین توقع بیشترین فایده را برای کشور دارند و پرتلاش و خداجو بوده و در مسیر تامین امنیت غذایی اهتمام دارند.

وی ادامه داد: خدماتی مانند اختصاص هزار و ۲۵۰ تن آرد یارانه‌ای، ۱۲ هزار تن نهاده‌های دامی، ۱۹۸ هزار لیتر سوخت و ۳۷ هزار مترمکعب آب شرب بهداشتی به عشایر استان همدان در سه سال گذشته ارائه شده است.

استاندار همدان افزود: همچنین مشکل اسکان عشایر در قرق بهار در این مدت بررسی و رفع شد.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: ۲ تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران منعقد شد که در مرحله اول آبرسانی به ۱۶۰ روستا که تقریباً تکمیل شده و مرحله دوم ۲۰۰ روستا با پیشرفت نزدیک به ۱۰ درصدی درحال اجرا است.

وی ادامه داد: پروژه‌های راه روستایی، آبخیزداری، مسکن روستایی، مدرسه‌سازی برای محرومان و روستاها و اشتغال‌زایی توسط قرارگاه سازندگی و قرارگاه محرومیت‌ زدایی سپاه پاسداران به نحو مطلوبی در استان همدان در حال پیگیری است.

استاندار همدان یادآور شد: عشایر قهرمان در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل با هدیه شهدای بسیار، از کیان کشور دفاع کردند.

استاندار همدان: جامعه عشایری ۲۰ درصد گوشت قرمز استان را تامین می کنند

قاسمی فرزاد اظهار کرد: جلسات امور عشایر استان به صورت منظم برگزار و مشکلات بررسی و رفع مشکل می‌شود.

عشایر استان همدان با داشتن ۴۷۱ هزار راس دام سبک، سالانه حدود ۶ هزار تن گوشت قرمز و ۳۸۰ تن پشم گوسفند تولید می‌کنند.

۱.۲ درصد از جمعیت عشایری کشور در استان همدان حضور دارد.

نظر شما