شناسهٔ خبر: 67989631 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

دانشمند تمام‌وقت و بسکتبالیست پاره‌وقت، کنیون باری در پی کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک پاریس

تیم بسکتبال سه نفره آمریکا در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس یک محقق و دانشمند برجسته را در عضویت خود دارد. کنیون باری یک بازیکن بسکتبال پاره وقت و نیمه حرفه‌ای است که به عنوان مهندس سیستم به صورت تمام وقت در یک شرکت پیمانکاری فعال در زمینه دفاعی و فضایی کار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  تیم بسکتبال سه نفره آمریکا در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس یک محقق و دانشمند برجسته را در عضویت خود دارد.

کنیون باری یک بازیکن بسکتبال پاره وقت و نیمه حرفه‌ای است که به عنوان مهندس سیستم به صورت تمام وقت در یک شرکت پیمانکاری فعال در زمینه دفاعی و فضایی کار می‌کند.

باری که با تیم ملی مردان آمریکا به دنبال کسب مدال طلا در رشته بسکتبال ۳ نفره است، دارای مدرک کارشناسی فیزیک از کالج چارلستون و کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای از فلوریدا است.

بدین ترتیب آیا می‌توان باری را یک دانشمند موشکی یا یک فیزیکدان هسته‌ای نامید؟ آسوشیتدپرس این سوال را از خود او پرسیده است.

کنیون باری با یک خنده ریز و حین چشمک زدن در پاسخ می‌گوید: «دانشمند، مهندس، حل کننده مسئله، هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید.»

او اما به این سوال که در شرکت هوافضا و دفاعی «ال‌تری‌ هریس تکنولوژی» چه مسئولیتی بر عهده دارد به سختی پاسخ می‌دهد.

کنیون باری تنها به این توضیحات اکتفا می‌کند که: «با ال‌تری‌ هریس صحبت کرده‌ام و آن‌ها به من گفته‌اند که به دلایل امنیتی و اطلاعاتی، نباید جزئیات زیادی در مورد برنامه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنیم ارائه بدهم.»

تیم ملی بسکتبال سه نفره مردان آمریکا نخستین بازی خود را در این تورنمنت مقابل صربستان واگذار کرد؛ آمریکایی‌ها در دومین دیدار خود قرار است روز چهارشنبه به مصاف لهستان بروند.

کنیون، پسر ریک باری، عضو تالار مشاهیر و قهرمان مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا، ان‌بی‌ای است.

او زمان‌هایی که جلسات تمرین و آماده‌سازی با هم‌تیمی‌هایش برای بازی‌های المپیک به اتمام می‌رسید، اغلب با لپ‌تاپ مشغول کار روی پروژه‌های شرکت ال‌تری هریس بود.

باری به دلیل سفرهای بین‌المللی تیم در مسیر آماده‌سازی برای بازی‌های پاریس، در نیمه‌های شب، زمانی که بقیه اعضای تیم خواب بودند، با استفاده از برنامه کاربردی زوم در جلسات شرکت می‌کرد و کار روزانه خود را انجام می‌داد.

کنیون باری ۳۰ ساله از حمایت‌هایی که شرکت محل کارش در طول آماده‌سازی برای المپیک از او به عمل آورده، قدردانی می‌کند.

او اکنون از محل کارش مرخصی گرفته تا بتواند تمام انرژی و تمرکز خود را معطوف به کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک کند.

 

منبع: یورونیوز

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما