شناسهٔ خبر: 67989523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برگزاری آیین بزرگداشت قیام مردم سیستان به خونخواهی شهدای کربلا در زابل

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ علی سرگزی در این آیین ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بیان کرد: این شهید بزرگوار میهمان ملت ایران بود، بدون تردید در پی این اقدام جنایتکارانه، مناسبات منطقه به شکل دیگری رقم خواهد خورد.
وی با اشاره به قیام تاریخی مردم سیستان به عنوان اولین خونخواهان امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان، افزود: 25 محرم به عنوان یاد روز قیام مردم سیستان به خونخواهی شهدای کربلا، سال گذشته بنا به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان به شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از تایید در تقویم کشور درج و این اتفاق بسیار خوب در تاریخ استان ماندگار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل نیز گفت: در آیین پاسداشت یادروز قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) و یاران وفادارشان که با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شماری از مسئولان شهرستانی و مردم شهرستان های شمال استان به میزبانی مصلای زابل برگزار شد، برنامه های متعددی نظیر سرودی متفاوت و تاثیر گذار توسط نوجوانان شهرستان زهک اجرا و پوستر قیام تاریخی مردم سیستان که توسط رمضان نورا هنرمند استان طراحی شده بود، رونمایی شد.
محمد میر افزود: در این رویداد بزرگ فرهنگی که با حضور کفن پوشان و کشاورزان با ادوات کشاورزی به عنوان نمادی از حرکت تاریخی نیاکان سیستانی همراه بود، ضمن سخنرانی در خصوص این روز تاریخی، "سینه زنی شنستگا" به عنوان آیین خاص منطقه اجرا شد.
وی ادامه داد: نوحه خوانی، شعرخوانی توسط عباسعلی صباغ زاده و تقدیر از برخی فعالان عرصه فرهنگ و هنر از دیگر برنامه های این رویداد بزرگ فرهنگی بود.

نظر شما