شناسهٔ خبر: 67989122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گردوخاک آسمان قزوین را فرا می‌گیرد / خطر پرواز با بالگرد و گلایدر

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد خبر داد و گفت: با توجه به ورزش شدید باد از روزهای شنبه تا دوشنبه شاهد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در آسمان استان قزوین خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار زرد شماره ۲۰ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش گرادیان فشاری و ورزش باد شدید از روزهای شنبه سیزدهم تا دوشنبه پانزدهم مرداد شاهد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در آسمان استان قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در نیمه جنوبی استان قزوین حجم گردوغبار بیشتر خواهد بود، اضافه کرد: به این ترتیب در مناطق مستعد شاهد خیزش گردوخاک خواهیم بود که به کاهش شعاع دید و آلودگی هوا منجر خواهد شد.

عضو ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین تصریح کرد: با توجه به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا هم‌استانی‌ها باید از تردد غیرضروری در سطح شهر و فضای باز خودداری کنند و افراد حساس و دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی باید این امر را به صورت جدی‌تری رعایت کنند.

خطر پرواز با بالگرد و گلایدر

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت در اثر وزش بادهای شدید و نسبتاً شدید وجود دارد، اضافه کرد: بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک، پوشش گلخانه‌ها و سازه‌های تبلیغاتی باید از سوی مردم و نهادهای متولی انجام شود.

وی بر ضرورت احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوری و کوه‌پیمایی تأکید کرد و افزود: در چنین هوایی نباید جابه‌جایی با بالگرد و گلایدر به هیچ‌وجه صورت بگیرد، چون احتمال سانحه برای چنین هواگردهایی در چنین شرایطی بسیار زیاد است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: با توجه به وزش شدید باد و خیزش گردوخاک احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی هم وجود دارد و کشاورزان و باغداران باید تمهیدات لازم را در این بخش اتخاذ و اجرایی کنند.

نظر شما