شناسهٔ خبر: 67988803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مشاهده دومین گونه نادر پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت دومین گونه با ارزش و نادر پلنگ ایرانی توسط عکاسان حیات وحش با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست در زیستگاه‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، علی سالاروند شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد توسط عکاسان حیات‌وحش با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، دومین مشاهده و ثبت حضور این گونه ارزشمند در مناطق حفاظت شده استان در سال جاری تایید شد.  

وی افزود: وجود پلنگ بعنوان گونه چتر یا سایبان Umbrella Species یا به عبارتی جانوری که حضورش در یک محیط برای سایر گونه‌ها جنبه حمایتی دارد، نشان دهنده پویایی آن زیست بوم و تکمیل زنجیره غذایی منطقه و زیستگاه‌ دارد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن تقدیر از خدمات صادقانه محیط‌بانان، گفت: بدون شک دستیابی به این سطح امنیت در مناطق تحت مدیریت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان در وهله اول حاصل برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان خدوم در حفاظت از محیط زیست استان و در وهله دوم هوشمندسازی مناطق حفاظت شده و استفاده از فناوری‌های نوین بوده که نتیجه آن ارتقای امنیت و افزایش مشاهده تعداد گونه‌های حیات وحش در سطح مناطق حفاظت شده استان، در دو سال گذشته دارد.

سالاروند عنوان کرد: سال گذشته نیز سه مورد پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان لرستان مشاهده و ثبت شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما