شناسهٔ خبر: 67988520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات، با انتخاب محل هزینه کرد

مرضیه جوانمردی فر

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از انتخاب محل هزینه کرد مالیات‌های پرداختی توسط مودیان خبر داد و گفت: این امر جهت نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا محمدابراهیمی امروز ۱۱ مردادماه در خصوص انتخاب محل هزینه کرد مالیات‌های پرداختی، بیان کرد: هم اکنون مؤدیان مالیاتی در زمان ارائه فرم تبصره ماده (100)، فهرست پروژه‌های استانی و ملی با حداکثر منافع عمومی را مشاهده می‌کنند و می‌توانند از میان آن‌ها پروژه‌ مورد نظر برای تخصیص مالیات پرداختی خود را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: مودیان محترم مالیاتی در استان فارس می‌توانند برای هزینه کرد مالیات، از بین ۹۷ پروژه آموزشی، درمانی، فرهنگ و هنر، ورزشی، توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری، حمل و نقل، آب و فاضلاب، کشاورزی و عمرانی استان فارس انتخاب نمایند که مالیات پرداختی آنها در کدام پروژه هزینه شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با تاکید بر اینکه فراهم شدن امکان محل هزینه کرد مالیات برای مؤدیان می‌تواند به ایجاد شفافیت و آگاهی مؤدیان نسبت به محل مصرف مالیات پرداختی ایشان باشد، گفت: سهیم دانستن افراد در فرایند آبادانی و پیشرفت کشور به جامعه‌پذیر شدن امر مالیات ستانی و تمکین مؤدیان در پرداخت مالیات کمک‌ می‌کند.

محمدابراهیمی تصریح کرد: صاحبان مشاغل تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارند فرم تبصره ماده ۱۰۰ و یا اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

انتهای پیام

نظر شما