شناسهٔ خبر: 67988443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز پنجنشبه تا عصر فردا جمعه، ناامن اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو و شکل گیری جریانات شمالی، دریای خزر با وزش باد شدید که گاهی با رگبار باران نیز همراه است، مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۳ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۱.۱ تا ۱.۷ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و قایق های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در فعالیت شناورهای صید کیلکا، اختلال در تردد شناورها در حوضچه شناورها و اختلال در فعالیت های بندری را نیز همراه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد، تردد قایق‌ها و شناورهای تفریحی و صیادی،صید کیلکا و فعالیت شناورهای متوسط در طی این مدت را ممنوع اعلام کرد.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا، نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار باران و وزش باد و با احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روزهای شنبه و یکشنبه اینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما و در بعدازظهر با افزایش ابر در دامنه ها و در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما همراه خواهد بود.

نظر شما