شناسهٔ خبر: 67988397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیش‌بینی ۱۳۵ اتوبوس برای اعزام زائران اربعین چهارمحال‌وبختیاری

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۱۳۵ دستگاه اتوبوس جهت اعزام زائران اربعین چهارمحال‌وبختیاری در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایام اربعین در این استان اظهار کرد: ۱۳۵ دستگاه اتوبوس جهت اعزام پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده است، استعداد آمار اتوبوسی، نسبت به سال‌های گذشته کاهش دارد و اتوبوس‌های استان بیشتر به سوی شرکت‌های خصوصی، پتروشیمی، شیراز و عسلویه که امکان درآمد بیشتر است سوق پیدا کرده‌اند، و در حال حاضر با حداقل سرویس‌های حمل‌ونقل که در استان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: برای اعزام زوار اربعین استان مشکلی وجود ندارد، برای بازگشت مسافران هم خوشبختانه به علت نزدیکی به استان اصفهان زوار استان می‌توانند در صورت وجود نداشتن اتوبوس‌های استان، از اتوبوس‌های این استان استفاده کرد.

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: اکثر اعزام‌ها استان به صورت کاروانی بوده و با یک شرکت قرارداد بسته خواهد شد که موظف است رفت‌وبرگشت زائران را در یک زمان مشخص متقبل شود.

مالکی افزود: براساس پایش انجام شده پیش‌بینی می‌شود، هشت هزار نفر با ۲۷۰ ناوگان مسافربری، به صورت رفت‌وبرگشت سفر داشته باشند که طبق روال سال گذشته حتی با این تعداد دستگاه هم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی در ارتباط با افزایش نرخ بلیت‌ها گفت: نرخ بلیت‌ها توسط تهران پیش‌بینی شده است که این رقم ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، پیش فروش بلیت‌ها از تاریخ ششم مرداد آغاز شده است و سفرها از تاریخ شانزدهم مرداد الی چهاردهم شهریور ادامه خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: دو موکب در راه‌های مواصلاتی منتهی به خوزستان پیش‌بینی شده است، همچنین یک دستگاه جرثقیل هم جهت ایجاد شرایط خاص در محور بروجن به لردگان پیش‌بینی شده. تمام راهدارخانه‌ها تجهیز شده و برای اسکان اضطراری زائران آماده هستند.

مالکی با اشاره به تمهیدات لازم در رابطه با کارت هوشمند اظهار کرد: از همه رانندگان بازنشسته دعوت به عمل می‌آید که در موعد پیاده‌روی اربعین با توجه به نظر مساعد سازمان راهداری کشور، تمهید کارت هوشمند به مدت یک‌ماه انجام شود تا بتوانند در هدایت ناوگان مسافربری به سیستم حمل‌ونقل مسافر، کمک کنند.

نظر شما