شناسهٔ خبر: 67988170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۶ هزار مورد کار تعمیراتی در تاسیسات شرکت نفت گچساران با هدف افزایش تولید انجام شد

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: بیش از ۸۶ هزار و ۵۷۹ مورد کار تعمیراتی  با هدف افزایش تولید در ۲ سال گذشته تاکنون اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه ، تعمیر کلی و غیر مترقبه در اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت در تاسیسات وابسته انجام گرفت.

صاحب‌خبر -

غلامرضا کمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انجام کارهای تعمیراتی و اصلاحیه‌ها نقش موثری در اقتصاد مقاومتی، تولید و حفظ محیط زیست اطراف تأسیسات نفتی داشته بطوری که در این راستا یکهزارو ۹۵۸ مورد اصلاحیه در واحدهای مختلف انجام شده است.
وی بیان کرد: تعمیرکلی توربین‌های ایستگاه‌های تقویت گاز (ردیف c-۱۰۴ فشار ضعیف گچساران ۱، ردیف c-۱۰۱ A و C-۱۰۱B فشار قوی گچساران ، ردیف های C-۴۰۱A و C-۴۰۱B فشارقوی سیاهمکان ، ردیف‌های C-۷۰۲A و C
۷۰۲C واحد فشار ضعیف گچساران ۳ و ردیف‌های C-۴۰۳ وc- ۴۰۵ فشار ضعیف گچساران چهار) از دیگر عملیات‌های موفقیت آمیز این اداره در این مدت بوده است.
کمالی اظهار کرد: انجام تعمیرات اساسی کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰، فشار قوی سیاهمکان، تقویت گاز بینک و گاز و گاز مایع ۱۳۰۰ سیاهمکان در بخش‌های مختلف مانند برق، ابزار دقیق، بخشی از مکانیک رله‌های حفاظتی و تعمیرات کلی مکانیک در این شرکت سبب جلوگیری از خروج ارز و حمایت از نیروی کار متخصص داخلی شده است.

وی تصریح کرد: این شرکت موفق به تعمیر ۳۲۰ مورد از انواع روتور و درپوش الکترو موتور شامل بازسازی نشیمن‌گاه و بیرینگ شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۲۹۵ عدد انواع صفحه کاهنده فشار (اورفیس) در سایزهای مختلف از سوی متخصصان این شرکت در این مدت ساخته شده است.
کمالی ادامه داد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این مدت بیش از ۲۶۰ مورد از قطعات مورد نیاز توربین‌های ورکسپور، کلارک، سولار، رستون، رولز رویس شامل نشت بندهای تفلونی، بوش و چرخ دنده‌ها را ساخته است .

وی ساخت بیش از۱۷۵مورد فلنج از ۴ اینچ تا ۲۴ اینچ مورد مصرفی در خطوط جریانی نفت و گاز را از دیگر اقدامات نیروهای صنعت نفت گچساران در سال گذشته اعلام کرد.
کمالی انجام اصلاحیه‌های مختلف همچون تلمبه‌های جدید بر روی بسته مواد شیمیایی ضد رسوب واحد نمک‌زدایی، تعویض لوله، تعمیر ۱۵۰ دستگاه شیرآلات متنوع فرایندی در سایزها و نمونه‌های مختلف را از دیگر نقاط قوت کارکنان صنعت نفت گچساران عنوان کرد.
وی انجام اصلاحیه‌های مختلف همچون تلمبه‌های جدید بر روی بسته مواد شیمیایی ضد رسوب واحد نمک‌زدایی، تعویض لوله، تعمیر ۲۰۰ دستگاه شیرآلات متنوع فرایندی در سایزها و نمونه‌های مختلف را از دیگر نقاط قوت کارکنان صنعت نفت گچساران عنوان کرد.

این شرکت وظیفه استخراج و بهره برداری از ۱۸ میدان نفتی را بر عهده دارد که بخش اعظم آن مربوط به میدان نفتی گچساران است.
این شهرستان دومین شرکت تولید کننده نفت در منطقه جنوب است و افزون بر ۲۰ درصد نفت کشور در حوزه نفتی گچساران تولید می شود.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط مناطق نفت خیز را در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهر راهبری می کند.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۶ مخزن در مدار است که عمده تولید نفت از مخازن گچساران ، بی بی حکیمه و رگ سفید-۲ است.

نظر شما