شناسهٔ خبر: 67988098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: راهبردهای برنامه هفتم توسعه برای تمام بخش‌ها تبیین شود

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: راهبردهای برنامه هفتم توسعه باید در تمامی بخش‌ها به خصوص حوزه‌های مربوط به اقتصاد کشور و استان مرکزی به خوبی تشریح و تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نادرقلی ابراهیمی روز پنجشنبه در آیین پنجاه‌ و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت ماشین‌سازی اراک، افزود: مقوله اقتصاد یکی از راهبردهای اصلی برنامه هفتم توسعه است که باید به خوبی برای فعالان این حوزه تبیین شود.

وی ادامه داد: نقش شرکت ماشین‌سازی اراک به عنوان یک ظرفیت صنعت‌ساز هم در دفاع مقدس و هم در دوران سازندگی بر هیچ کس پوشیده نیست و نام و آوازه این واحد صنعتی پرافتخار همواره بر تارک سرزمین آفتاب می‌درخشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هنر یک واحد تولیدی زمانی متجلی می‌شود که در سخت‌ترین شرایط به فعالیت خود ادامه داده و حیات خود را حفظ کند و شرکت ماشین‌سازی اراک یکی از صنایع موفقی است که با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، با قدرت به فعالیت خود ادامه داد و با تولیدات استراتژیک خود، کشور را در بسیاری از نیازهای حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بی‌نیاز کرد.

ابراهیمی اظهار کرد: شرکت ماشین‌سازی اراک با وجود تولیدات افتخار آمیز خود، هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و مسئولان استانی و نمایندگان مردم در خانه ملت باید تلاش کنند این واحد تولیدی دانش‌بنیان به بالاترین سطح ممکن دست یافته و جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: شرکت ماشین سازی اراک در حوزه خدمات فنی و مهندسی ظرفیت خوبی دارد که باید زمینه استفاده هر چه بیشتر آن در کشور و صادرات آن را فراهم کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی منابع انسانی کارآمد و توانمند را موتور محرکه توسعه دانست و گفت: ماشین‌سازی از نیروهای انسانی توانمندی برخوردار است و باید به مسائل صنفی این قشر بیش از پیش توجه شود.

ابراهیمی روزرسانی تجهیزات ماشین‌سازی را ضروری دانست و گفت: فناوری و به روزرسانی عوامل تولید در جهان در ثانیه انجام می‌شود اما در کشور ما حتی از یک سال هم تجاوز می‌کند، بنابراین باید در این حوزه تصمیم‌گیری‌های کارگشا اتخاد شود.

وی با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم در استان مرکزی تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیران و مسئولان نهادهای مختلف اجرایی تا زمان استمرار دولت چهاردهم با قدرت وظایف خود را انجام دهند تا خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود.

نظر شما