شناسهٔ خبر: 67987241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراجعه هفت هزار نفر به انتقال خون ایلام برای اهدای خون

ایلام - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: هفت هزار و ۳۱۵ نفر از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال برای اهدای خون به این پایگاه و تیم های سیار خونگیری اعزامی به شهرستان های تابعه مراجعه کرده اند.

صاحب‌خبر -

دکتر "لیلی عاصم آبادی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد افراد مراجعه کننده، ۶ هزار و ۹۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: این این مزان مراجعه کننده، سهم اهداکنندگان مستمر سه هزار و ۴۸۸ نفر، اهداکنندگان با سابقه یک هزار و ۸۷۷ نفر و بار اولی ها ۷۳۱ نفر بود.

عاصم آبادی ادامه داد: یکی از برنامه های پایگاه انتقال خون ایلام همزمان با کشور برگزاری پویش اهدای خون "فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" بود که این پویش از اول محرم شروع شد و تا پایان صفر ادامه دارد.

وی یادآور شد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۴۶۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴۰۸ نفر واجد اهدای خون بودند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام خاطرنشان کرد: اهدای خون مراجعان در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و استان ایلام در این زمینه، رتبه سوم کشور را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، نهم مردادماه سالروز تشکیل سازمان انتقال خون ایران است.

نظر شما